Czy alergii można uniknąć?
Czy wiesz, że odsetek alergików w Polsce wynosi obecnie ok. 40% i stale rośnie? Prognozy wskazują na to, że za parę lat co drugi Polak będzie zmagał się z jakiegoś typu alergią lub astmą.
Magazyn Hipoalergiczni powstał nie tylko po to, aby dostarczać informacji alergikom i astmatykom. Niektórych alergii można uniknąć, wystarczy mieć świadomość, z jakich produktów zrezygnować i które składniki lepiej omijać. Naszą misją jest więc edukacja oparta na ponad 35-letnim doświadczeniu duńskich specjalistów.
Magazyn powstał z myślą o alergikach i astmatykach, ale skierowany jest do wszystkich, którym bliski jest temat zdrowia i ekologii. W naszym magazynie obok rzetelnych porad i artykułów naukowych, można znaleźć także inspirujące wywiady, konkursy z nagrodami i przepisy prosto od blogerów. Chętnie prezentujemy też inicjatywy i produkty, które mieszczą się w nurcie eco i organic, a także takie, które ułatwiają życie alergikom i astmatykom. Wszystkie tematy znajdziesz w dziale WYWIADY
Hipoalergiczni.pl to miejsce tworzone z pasją, wokół którego zbiera się coraz liczniejsze grono znanych osób, m.in. Beata Sadowska, Monika Mrozowska, Agnieszka Cegielska, Grażyna Dobroń i wielu profesorów, lekarzy i specjalistów z różnych dziedzin. Znakomitych gości portalu możesz zobaczyć w zakładce BYLI U NAS.
Poznaj również naszych ekspertów.
Zachęcam do śledzenia naszego profilu na Facebooku, skąd najszybciej dowiesz się o nowych doniesieniach ze świata.
Zapraszam,
Żaneta Geltz
Redaktor Naczelna
Dołącz do nas już dziś!
Interesuje Cię zakup?
Zajrzyj tutaj>>
Kryteria wyboru osób, rozwiązań, metod, produktów, blogów i innych podmiotów
chcących promować się na łamach Magazynu Hipoalergiczni, to przede wszystkim:
- Nie szkodzić – w pełnym tego słowa znaczeniu, czyli prezentujemy tylko te rozwiązania, które nie pozostawiają cienia wątpliwości w zakresie ewentualnych skutków ubocznych
- Równowaga – prezentowane rozwiązania i osoby nie zaburzają, ale przywracają utraconą harmonię człowiekowi, który poszukuje lepszej pomocy niż leczenie samych objawów
- Natura – orientacja na ekologię, biodynamiczne uprawy z dziewiczych nasion warzyw, owoców i ziół i czerpanie z prozdrowotnych zasobów natury
- Holizm – prezentowane rozwiązanie, produkt lub usługa nie może fragmentarycznie poprawiać stanu zdrowia i samopoczucia bez pozytywnego wpływu na pozostałe sfery życia człowieka
- Certyfikaty – autor terapii czy twórca wyrobu ponieśli już trud i koszt badań oraz certyfikacji, co daje pewność czytelnikom, że polecane rozwiązania nie tylko zostały przetestowane przez ekspertów z redakcji, ale także przez uznane na świecie instytucje
- Mali i lokalni – wychwytywani są pasjonaci, mali wytwórcy i uznani na świecie dostawcy niszowych rozwiązań zarówno w dziedzinie usług, jak i produktów, dla których nierzadko jest to jedyny sposób lub pierwsza okazja, aby zaprezentować się w mediach ze swoim atrakcyjnym, prozdrowotnym sposobem lub produktem
- Sprawdzalne źródła – autorzy treści oraz raportów zobowiązani są do podawania literatury i adresów internetowych, w oparciu o które tworzyli swoje opracowania i artykuły
- Składniki – produkty „hipoalergiczne”, „naturalne”, „eco” i „organic” nie są prezentowane, jeśli w składzie produktów lub w procesie diagnozy lub terapii zastosowane są substancje rakotwórcze, zaburzające płodność, gospodarkę hormonalną lub inne układy człowieka, mimo że teoretycznie nie mają związku z alergią, lub deklarują, że nie zawierają niebezpiecznych substancji, a zawierają inne, niestety często szkodliwe..
- Skuteczność – usługa, metoda lub produkt powinien oferować bezkompromisowo zdrowy efekt, bez skutków ubocznych lub ryzyka uzależnienia, ale przede wszystkim dostarczać deklarowane działanie
- Pochodzenie – bliższe promocji będą produkty europejskie, kanadyjskie, środkowo- i południowo-amerykańskie, afrykańskie, australijskie, nowozelandzkie, hinduskie, tybetańskie, czy inne, które pochodzą z nieskażonych, certyfikowanych terenów i czystych biologicznie upraw wolnych od herbicydów, pestycydów, fungicydów, chromu czy substancji promieniotwórczych, nie prezentujemy produktów „Made in China”.
KOGO PROMUJEMY?
Zapraszamy jedynie reklamodawców, którzy są w stanie spełnić poniższe warunki:
1. PRAWDZIWOŚĆ INFORMACJI
Składanie konsumentom obietnic bez pokrycia – szybko zostanie zauważone i uniemożliwi dalszą współpracę.
2. ZERO ALERGENÓW
Zasada ZERO ALERGENÓW służy zwolnieniu Czytelnika z obowiązku bycia toksykologiem i ze znajomości tysięcy substancji szkodliwych dla organizmu człowieka. Wymagamy certyfikatów oraz zaświadczeń niezależnych instytucji badawczych, które mogą potwierdzić, iż produkt spełnia wymogi bezpieczeństwa dla alergików.
3. BEZ RYZYKA RAKA
Niedopuszczalne są działania promocyjne na rzecz firm, które w najmniejszym wymiarze narażają Konsumenta na spożycie lub zastosowanie produktów, które zawierają składniki kancerogenne.
4. NATURALNE SKŁADNIKI
Jeśli firma oferuje produkt, usługę, to ważne jest, aby rozwiązanie było jak najbliższe naturalnemu pochodzeniu, ekologii.
5. ETYKA
Firma podejmująca z nami współpracę nie może prowadzić innej działalności, która stoi w sprzeczności z w/w zasadami, czyli prezentować podwójnej moralności wobec Konsumentów.
Nasza redakcja nie jest powiązana z żadną grupą kapitałową i funkcjonuje bez finansowej pomocy ze strony państwa. Jest to niezależna platforma wymiany wiedzy, informacji i wspólnych wartości, która opiera się na wiedzy naukowej, będąc otwartą jednak na dawniej doskonale radzącą sobie medycynę ludową.
Oprócz działalności publicystycznej, redakcja Magazynu Hipoalergiczni prowadzi działania pro bono pod szyldem HAPPY EVOLUTION, tworząc społeczność wzajemnie inspirujących się osób o profilu prozdrowotnym i edukacyjnym. Więcej szczegółów znajdą Państwo tutaj: www.happyevolution.org.
Zapraszamy do zapoznania się z 18 strategiami, które pozwolą nam zredukować zakupy szkodliwych lub zbędnych produktów, a zwiększyć samowystarczalność i niezależność. www.organicznezycie.pl
Oto lista miejsc, gdzie możesz znaleźć
Magazyn Hipoalergiczni:
![]() |
Multishop24.pl – autoryzowany sklep internetowy, gdzie kupisz bieżące i poprzednie wydania Magazynu Hipoalergiczni. |
![]() |
Empik – bieżące wydanie dostępne we wszystkich salonach prasowych w całym kraju oraz wszystkie wydania w internecie na: www.empik.com |
![]() |
Organic Farma Zdrowia – bieżące wydanie dostępne w ponad 30 sklepach: – 5 w Poznaniu – 2 na Śląsku – 15 w Warszawie i okolicach – 3 w Trójmieście – 3 w Krakowie – 1 w Płocku – 1 w Bydgoszczy |
![]() |
Jedyny supermarket w Polsce, którego wszystkie produkty spożywcze w asortymencie posiadają Certyfikat Bio. BioFamily Supermarket >> |
![]() |
Strefa Zdrowia – magazyn dostępny w sklepie stacjonarnym w Poznaniu i internetowym – o zasięgu ogólnokrajowym. |
![]() |
Centrum Medycyny Naturalnej BERTA ROGUS oferuje magazyn Pacjentom w swojej placówce w Poznaniu. |
![]() |
Sklep NaSypko.pl to projekt matki, która w zorganizowany sposób oferuje zioła na wagę, owoce suszone, wędzone i inne produkty luzem, np. orzechy – drogą internetową. Przyprawy z całego świata pofruną do Ciebie z miejscowości Tymbark! Wybiorą ten sklep osoby, które cenią „zero waste”! |
![]() |
HURTOWE ILOŚCI[dropcap]D[/dropcap]ołącz do grona miejsc oferujących Magazyn Hipoalergiczni i zamów do swojej placówki bieżące wydanie już od 100 szt.: |
Gdzie jeszcze znajdziesz magazyn? | Szukaj w najlepszych sklepach i gabinetach! |
![]() |
Orkiszowe Pola – magazyn dostępny w sklepie stacjonarnym w Poznaniu i internetowym – o zasięgu ogólnokrajowym. |
![]() |
Wszystkie kosmetyki oferowane przez markę są w 100% wegańskie, czyli do produkcji ich nie zostały użyte żadne surowce odzwierzęce. PuroBIO Cosmetics sklep>> |
![]() |
Asortyment EkoDrogerii składa się z wyselekcjonowanych, najlepszych produktów, które spełniają normy ekologiczne i posiadają szereg certyfikatów (m.in. Ecocert, Soil Association, BDiH). |
ABOUT US & OUR MAGAZINE
Do you know that 40% of Polish population suffers from at least one type of allergy and this figure is constantly growing? The medical research shows that in a few years, every second person living in this country will be ill with an allergy or asthma.
HIPOALERGICZNI [HYPOALLERGENIC PEOPLE’S MAGAZINE]
Our Magazine delivers high quality information to allergy and asthma sufferers, but not only. Many allergies can be avoided if you have the early awareness of what should be avoided during shopping. We educate which ingredients can expose a person to a risk of allergenic reaction and which chemicals are rather to be omitted. Education is our mission. We mainly base our pattern of communication on Scandinavian models, where consumerism is being reduced and the principle „less is more” is applied on a daily basis in all spheres of life.
Criteria for authors, solutions, methods, products, bloggers and brands, which we are ready to present in our magazine, are the following:
- Don’t harm – in all meaning of these words, we present only solutions, which leave no doubt that the readers are not exposed to any side effects
- Balance – what we show and people you meet here are not intending to disturb your comfort, but they aim at getting back your balance and offer methods for helping the situation as a whole, not just taking a pill
- Nature – we are focused on ecology, biodynamic farming based on heirloom seeds of vegetables, fruits and herbs, we encourage to take advantage of natural ways to keep yourself in a good condition
- Holism – we avoid promoting methods or products which are only a partial improvement of our health, without taking care of the rest of the areas of our wellbeing, like our mood for example
- Certificates – therapeutists or product launchers promoting anything here are checked up for certification and safe ingredients, verified by the reliable institutions and organizations
- Small and local – we find the passionate and genuine creators of a new better reality, respected and well-oriented game changers, making both products and services that may surprise you, how easy and attractive it can be to find your way back home, to your own health; many times these persons are firstly featured in media
- Trackable sources – writers and authors of our articles in the magazine and online service are expected to share the bibliography, which was used for the concepts and facts presented to our readers
- Ingredients – products labelled as „hypoallergenic”, „natural”, „ecological”, „bio” and „organic” are not promoted, if they fail to meet high safety criteria, not only for allergy risk, but also cancer or endocrine functions of our body
- Effectiveness – service, method or a product should offer uncompromised healthy effect without any risk of side effects or risk of addiction, and most importantly, they should deliver declared results
- Origin – we prefer to promote the products originated in clean zones, free from pesticides, botanically clean farming without the use of herbicides, fungicides, radiation or heavy metals.
If you want to propose your solution and you meet all above demands, you are invited and welcome to contact:
redakcja@hipoalergiczni.pl.
Our Code
What we believe is important, is the following:
1. RELIABLE, TRUE INFORMATION
Declaring the readers the promises, which are later not kept – will soon be found by us and we will cancel our cooperation anyway. Please, share only a reliable knowledge and fact-based information.
2. ZERO ALLERGENS
ZERO ALLERGENS principle is our trial to make our readers relieved from the obligation of knowing all the toxins’ names and meaning. We expect from our partners that they certify their merchandise and do not employ any harmful ingredients.
3. NO RISK OF CANCER
It is unacceptable to present any product that in any range could expose our readers to a risk of using or consuming a product having cancerogenic influence on a human body.
4. NATURAL INGREDIENTS
It is very important that the offered method or a product are natural and ecological, without any repercussions on a natural environment.
5. ETHICS
Not only the products should be safe, but also the strategy of a producer should be neutral to the outer world, ethical towards all communities, including the world of animals and plants. We do not support companies having misleading communication towards consumers.
Please, have a look at our You Tube Channel: www.geltztube.com
https://hipoalergiczni.pl/o-nas/about-us