Czy alergii można uniknąć?
Czy wiesz, że odsetek alergików w Polsce wynosi obecnie ok. 40% i stale rośnie? Prognozy wskazują na to, że za parę lat co drugi Polak będzie zmagał się z jakiegoś typu alergią lub astmą.
Magazyn Hipoalergiczni powstał nie tylko po to, aby dostarczać informacji alergikom i astmatykom. Niektórych alergii można uniknąć, wystarczy mieć świadomość, z jakich produktów zrezygnować i które składniki lepiej omijać. Naszą misją jest więc edukacja oparta na ponad 35-letnim doświadczeniu duńskich specjalistów.
Magazyn powstał z myślą o alergikach i astmatykach, ale skierowany jest do wszystkich, którym bliski jest temat zdrowia i ekologii. W naszym magazynie obok rzetelnych porad i artykułów naukowych, można znaleźć także inspirujące wywiady, konkursy z nagrodami i przepisy prosto od blogerów. Chętnie prezentujemy też inicjatywy i produkty, które mieszczą się w nurcie eco i organic, a także takie, które ułatwiają życie alergikom i astmatykom. Wszystkie tematy znajdziesz w dziale WYWIADY
Hipoalergiczni.pl to miejsce tworzone z pasją, wokół którego zbiera się coraz liczniejsze grono znanych osób, m.in. Beata Sadowska, Monika Mrozowska, Agnieszka Cegielska, Grażyna Dobroń i wielu profesorów, lekarzy i specjalistów z różnych dziedzin. Znakomitych gości portalu możesz zobaczyć w zakładce BYLI U NAS.
Poznaj również naszych ekspertów.
Zachęcam do śledzenia naszego profilu na Facebooku, skąd najszybciej dowiesz się o nowych doniesieniach ze świata.
Zapraszam,
Żaneta Geltz
Redaktor Naczelna
Dołącz do nas już dziś!
Interesuje Cię zakup?
Zajrzyj tutaj>>
Kryteria wyboru osób, rozwiązań, metod, produktów, blogów i innych podmiotów
chcących promować się na łamach Magazynu Hipoalergiczni, to przede wszystkim:
- Nie szkodzić – w pełnym tego słowa znaczeniu, czyli prezentujemy tylko te rozwiązania, które nie pozostawiają cienia wątpliwości w zakresie ewentualnych skutków ubocznych
- Równowaga – prezentowane rozwiązania i osoby nie zaburzają, ale przywracają utraconą harmonię człowiekowi, który poszukuje lepszej pomocy niż leczenie samych objawów
- Natura – orientacja na ekologię, biodynamiczne uprawy z dziewiczych nasion warzyw, owoców i ziół i czerpanie z prozdrowotnych zasobów natury
- Holizm – prezentowane rozwiązanie, produkt lub usługa nie może fragmentarycznie poprawiać stanu zdrowia i samopoczucia bez pozytywnego wpływu na pozostałe sfery życia człowieka
- Certyfikaty – autor terapii czy twórca wyrobu ponieśli już trud i koszt badań oraz certyfikacji, co daje pewność czytelnikom, że polecane rozwiązania nie tylko zostały przetestowane przez ekspertów z redakcji, ale także przez uznane na świecie instytucje
- Mali i lokalni – wychwytywani są pasjonaci, mali wytwórcy i uznani na świecie dostawcy niszowych rozwiązań zarówno w dziedzinie usług, jak i produktów, dla których nierzadko jest to jedyny sposób lub pierwsza okazja, aby zaprezentować się w mediach ze swoim atrakcyjnym, prozdrowotnym sposobem lub produktem
- Sprawdzalne źródła – autorzy treści oraz raportów zobowiązani są do podawania literatury i adresów internetowych, w oparciu o które tworzyli swoje opracowania i artykuły
- Składniki – produkty „hipoalergiczne”, „naturalne”, „eco” i „organic” nie są prezentowane, jeśli w składzie produktów lub w procesie diagnozy lub terapii zastosowane są substancje rakotwórcze, zaburzające płodność, gospodarkę hormonalną lub inne układy człowieka, mimo że teoretycznie nie mają związku z alergią, lub deklarują, że nie zawierają niebezpiecznych substancji, a zawierają inne, niestety często szkodliwe..
- Skuteczność – usługa, metoda lub produkt powinien oferować bezkompromisowo zdrowy efekt, bez skutków ubocznych lub ryzyka uzależnienia, ale przede wszystkim dostarczać deklarowane działanie
- Pochodzenie – bliższe promocji będą produkty europejskie, kanadyjskie, środkowo- i południowo-amerykańskie, afrykańskie, australijskie, nowozelandzkie, hinduskie, tybetańskie, czy inne, które pochodzą z nieskażonych, certyfikowanych terenów i czystych biologicznie upraw wolnych od herbicydów, pestycydów, fungicydów, chromu czy substancji promieniotwórczych, nie prezentujemy produktów „Made in China”.
KOGO PROMUJEMY?
Zapraszamy jedynie reklamodawców, którzy są w stanie spełnić poniższe warunki:
1. PRAWDZIWOŚĆ INFORMACJI
Składanie konsumentom obietnic bez pokrycia – szybko zostanie zauważone i uniemożliwi dalszą współpracę.
2. ZERO ALERGENÓW
Zasada ZERO ALERGENÓW służy zwolnieniu Czytelnika z obowiązku bycia toksykologiem i ze znajomości tysięcy substancji szkodliwych dla organizmu człowieka. Wymagamy certyfikatów oraz zaświadczeń niezależnych instytucji badawczych, które mogą potwierdzić, iż produkt spełnia wymogi bezpieczeństwa dla alergików.
3. BEZ RYZYKA RAKA
Niedopuszczalne są działania promocyjne na rzecz firm, które w najmniejszym wymiarze narażają Konsumenta na spożycie lub zastosowanie produktów, które zawierają składniki kancerogenne.
4. NATURALNE SKŁADNIKI
Jeśli firma oferuje produkt, usługę, to ważne jest, aby rozwiązanie było jak najbliższe naturalnemu pochodzeniu, ekologii.
5. ETYKA
Firma podejmująca z nami współpracę nie może prowadzić innej działalności, która stoi w sprzeczności z w/w zasadami, czyli prezentować podwójnej moralności wobec Konsumentów.
Nasza redakcja nie jest powiązana z żadną grupą kapitałową i funkcjonuje bez finansowej pomocy ze strony państwa. Jest to niezależna platforma wymiany wiedzy, informacji i wspólnych wartości, która opiera się na wiedzy naukowej, będąc otwartą jednak na dawniej doskonale radzącą sobie medycynę ludową.
Oprócz działalności publicystycznej, redakcja Magazynu Hipoalergiczni prowadzi działania pro bono pod szyldem HAPPY EVOLUTION, tworząc społeczność wzajemnie inspirujących się osób o profilu prozdrowotnym i edukacyjnym. Więcej szczegółów znajdą Państwo tutaj: www.happyevolution.org.
Zapraszamy do zapoznania się z 18 strategiami, które pozwolą nam zredukować zakupy szkodliwych lub zbędnych produktów, a zwiększyć samowystarczalność i niezależność. www.organicznezycie.pl
Oto lista miejsc, gdzie możesz znaleźć
Magazyn Hipoalergiczni
Butik HIPOALERGICZNI – autoryzowany sklep internetowy, gdzie kupisz bieżące i poprzednie wydania Magazynu Hipoalergiczni. | |
Empik – bieżące wydanie dostępne we wszystkich salonach prasowych w całym kraju oraz wszystkie wydania w internecie na: www.empik.com | |
HURTOWE ILOŚCIDołącz do grona miejsc oferujących Magazyn Hipoalergiczni i zamów do swojej placówki bieżące wydanie już od 100 szt.: |
ABOUT US & OUR MAGAZINE
Do you know that 40% of Polish population suffers from at least one type of allergy and this figure is constantly growing? The medical research shows that in a few years, every second person living in this country will be ill with an allergy or asthma.
HIPOALERGICZNI [HYPOALLERGENIC PEOPLE’S MAGAZINE]
Our Magazine delivers high quality information to allergy and asthma sufferers, but not only. Many allergies can be avoided if you have the early awareness of what should be avoided during shopping. We educate which ingredients can expose a person to a risk of allergenic reaction and which chemicals are rather to be omitted. Education is our mission. We mainly base our pattern of communication on Scandinavian models, where consumerism is being reduced and the principle „less is more” is applied on a daily basis in all spheres of life.
Criteria for authors, solutions, methods, products, bloggers and brands, which we are ready to present in our magazine, are the following:
- Don’t harm – in all meaning of these words, we present only solutions, which leave no doubt that the readers are not exposed to any side effects
- Balance – what we show and people you meet here are not intending to disturb your comfort, but they aim at getting back your balance and offer methods for helping the situation as a whole, not just taking a pill
- Nature – we are focused on ecology, biodynamic farming based on heirloom seeds of vegetables, fruits and herbs, we encourage to take advantage of natural ways to keep yourself in a good condition
- Holism – we avoid promoting methods or products which are only a partial improvement of our health, without taking care of the rest of the areas of our wellbeing, like our mood for example
- Certificates – therapeutists or product launchers promoting anything here are checked up for certification and safe ingredients, verified by the reliable institutions and organizations
- Small and local – we find the passionate and genuine creators of a new better reality, respected and well-oriented game changers, making both products and services that may surprise you, how easy and attractive it can be to find your way back home, to your own health; many times these persons are firstly featured in media
- Trackable sources – writers and authors of our articles in the magazine and online service are expected to share the bibliography, which was used for the concepts and facts presented to our readers
- Ingredients – products labelled as „hypoallergenic”, „natural”, „ecological”, „bio” and „organic” are not promoted, if they fail to meet high safety criteria, not only for allergy risk, but also cancer or endocrine functions of our body
- Effectiveness – service, method or a product should offer uncompromised healthy effect without any risk of side effects or risk of addiction, and most importantly, they should deliver declared results
- Origin – we prefer to promote the products originated in clean zones, free from pesticides, botanically clean farming without the use of herbicides, fungicides, radiation or heavy metals.
If you want to propose your solution and you meet all above demands, you are invited and welcome to contact:
redakcja@hipoalergiczni.pl.
Our Code
What we believe is important, is the following:
1. RELIABLE, TRUE INFORMATION
Declaring the readers the promises, which are later not kept – will soon be found by us and we will cancel our cooperation anyway. Please, share only a reliable knowledge and fact-based information.
2. ZERO ALLERGENS
ZERO ALLERGENS principle is our trial to make our readers relieved from the obligation of knowing all the toxins’ names and meaning. We expect from our partners that they certify their merchandise and do not employ any harmful ingredients.
3. NO RISK OF CANCER
It is unacceptable to present any product that in any range could expose our readers to a risk of using or consuming a product having cancerogenic influence on a human body.
4. NATURAL INGREDIENTS
It is very important that the offered method or a product are natural and ecological, without any repercussions on a natural environment.
5. ETHICS
Not only the products should be safe, but also the strategy of a producer should be neutral to the outer world, ethical towards all communities, including the world of animals and plants. We do not support companies having misleading communication towards consumers.
Please, have a look at our You Tube Channel: www.geltztube.com
https://hipoalergiczni.pl/o-nas/about-us
ZOBACZ >> |
Magazyn Hipoalergiczni
|
Kult ciała kosztuje nas dużo energii – odchudzanie, przeglądanie się w lustrze, solarium i kosmetyczka, ale efektem wcale nie jest zdrowe ciało. Warto, aby niezdrowy kult zamienić w celebrację i szacunek do własnego ciała. Może on przejawiać się w różny sposób: w żywieniu, stylu życia, a nawet w tym, co o sobie myślimy. Redaktor naczelna Magazynu Hipoalergiczni stworzyła 10 kroków do szczęścia w ramach Happy Evolution, które mogą być wskazówką dla wszystkich, którym znudziła się walka ze zmarszczkami i woleliby powalczyć o dobre samopoczucie oraz o życie w harmonii z naturą i potrzebami swojego ciała.
Wiosna to czas odnowy. Zanim wiosenne porządki w domach pochłoną nas bez reszty, warto poświęcić trochę czasu na porządki w swoim ciele, na wewnętrzny reset. To odpowiedni moment, aby poznać jeszcze lepiej swoje ciało, umysł i możliwości. Ocenić je wyżej niż dotychczas. W efekcie, z nową energią będziemy mogli zrobić więcej dla siebie i zdziałać więcej dla innych. Wydanie wiosenne inspiruje do życia zgodnie z naszą ulubioną zasadą „less is more”, czyli mniej znaczy więcej. Mniej sztucznych zapachów, mniej sztucznych przypraw, zioło zamiast pigułek, czuły dotyk zamiast słodkich deserów. Polecamy reportaż na temat boreliozy – choroby trudnej w zdiagnozowaniu, ale wbrew pozorom wyjątkowo powszechnej. Już za chwilę zazielenią się przydomowe ogródki, a w ulubionych gospodarstwach ekologicznych znów dostępne będą wszystkie warzywa. To właśnie teraz mamy szansę dożywić nasze głodne ciało.
Przyszedł czas, aby nie owijać ani w bawełnę, ani nie mówić przez „bibułkę”. Ty sam decydujesz o tym, czy będziesz zdrowszy, czy jednak dołożysz balast toksyn swojemu ciału. Zachęcamy do „chcenia”. A najłatwiej jest określić czego chcemy mówiąc na głos czego nie chcemy. Jeśli nie chcemy być otyli, pamiętać o insulinie, czekać na operację biodra czy też drapać się nocami, to znaczy, że potrzebujemy więcej uwagi dla swojej formy. Pierwszym krokiem do lepszego stanu naszej osobistej, prywatnej rafinerii biologicznej, jaką jest nasze absolutnie niedoścignione ciało, jest czerpanie wiedzy. Wiedzy o tym, co i jak zrobić, by pracować jak dobrze naoliwiony silnik naszej kapsuły czasu. Im lepiej będziemy dbać o nasze ciało, tym dalej będzie nas ono wiozło na osi czasu.
Gorąca herbata, wełniany koc i inspiracja do zdrowszych nawyków to nasza propozycja na nadchodzącą zimę. Mamy podpowiedzi z USA na temat dziewiczych, niemodyfikowanych nasion warzyw i owoców, wskazówki z Holandii na temat równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym, duńskie inspiracje, które mogą wesprzeć rodziców, jak przygotować drugie śniadanie dla dzieci nie popadając w rutynę, nie wspominając o fastfoodach, które są obecnie tematem nr 1. Nie patyczkujemy się z alergenami. Nazywamy je po imieniu, wzorując się na Skandynawii, która dba o człowieka wzorcowo, jeśli nie najbardziej na świecie. Poznacie środki chemiczne, które nam szkodzą, czyli powodują nie tylko alergię, ale nowotwory, bezpłodność i depresję. Nie podajemy nazw marek, więc czytajcie uważnie miedzy wierszami. „Hipoalergiczna ściema” oraz „CHEMIA – przekleństwo czy zbawienie” zabiorą Was w gęstą informację o tym, czego należy unikać na co dzień, by dłużej żyć. W zdrowiu. Przedstawiamy zagrożenie, jakie stwarza rodzic własnemu dziecku w postaci listy kilkudziesięciu chorób, które wymienia Janusz Dąbrowski w swoim artykule z okładki.
Zimowe wydanie to szereg trafnie postawionych pytań, które mają nas sprowokować do działania na rzecz własnego zdrowia. Nie chodzi jedynie o alergię ani o eliminację toksyn czy alergizujących składników. Koncentrujemy się na konieczności zbadania stanu swojego ciała, jak badamy stan techniczny własnego auta. Wyjaśniamy tajemnicze nazwy, takie jak aglutyniny zwane lektynami, formaldehyd, czy Methylisothiazolinone i opowiadamy, dlaczego warto je poznać. Prezentujemy też kolejną porcję najlepszych blogów w Polsce, które możemy polecić alergikom, jeśli szukają inspiracji na zdrowe przepisy bez alergenów. Dla silnych Czytelników mamy też artykuł o biochirurgii, a dokładnie o larwoterapii, czyli o robiącym furorę znanym i skutecznym sposobie na rany cukrzycowe, z którymi szpitale nie potrafią sobie poradzić.
Na wiosnę proponujemy wyluzować, przygotować się do zmian na lepsze, pozbyć się niepotrzebnych rzeczy i balastu. Proponujemy rozprawić się ze stresem, ze zbędnymi zapachami i nastroić się na skuteczne rozwiązania jakie serwują nasi autorzy i specjaliści. Mówimy o tym, co dzieje się na Wschodzie, na Zachodzie i niesiemy Wam kilka nowinek ze Skandynawii. Lene Stiil pyta rodziców, czy stosują pachnące kosmetyki dla dzieci a Kasia Jankowska zachęca do dodawania magii do gotowania z „Niejadkami“. Wyłoniliśmy kolejne, interesujące blogi, które polecamy i polecamy kilkanaście książek, których zakup warto rozważyć.
Latem zachęcamy do połowu zorientowanego na grządki warzyw i kosze owoców. Zachęcamy do traktowania swojego ciała, jak małego dziecka – z najwyższą uwagą i czułością. Nasi eksperci znów zaskakują nietuzinkowymi tematami zarówno z obszaru naszego ciała, jak i spoza. Na okładce Jędrzej Mamys, który wprowadził pojemnikową modę, a przede wszystkim pokazał, jak przygotować zdrowy posiłek w 15 minut, robiąc tym samym niezbitą konkurencję fastfoodom i szkolnym sklepikom z batonami. Znajdziecie też stałe pozycje: najlepsze blogi, prawdziwą i inspirującą historię wyjścia z choroby, niekończącą się liczbę książek oraz produktów, które wyszukaliśmy na półkach w sklepie, a niezbędnych nie tylko dla alergików.
Jesień to dobra pora, by zająć się sobą, ale tak na poważnie. Profesorowie Krzysztof Buczyłko, Zbigniew Bartuzi i Jerzy Leszek Zalasiński a także współpracujący z nami lekarze zdradzają sekrety, gdzie czyha na nas zaczyn choroby. Lekceważenie kaszlu, kataru i łagodnych dolegliwości może doprowadzić nie tylko do ruiny naszego zdrowia, ale zaprzepaszczenia szansy na zgaszenie pożaru, gdy jest jeszcze mały i niegroźny. Szeroko omawiamy temat cukru oraz płatków śniadaniowych, które w tym numerze poddajemy recenzji. Niebagatelny projekt DOM i POKÓJ ALERGIKA, to nasza autorska propozycja dla tych, którzy chcą się pozbyć alergii z domu lub zawczasu jej uniknąć.
W zimowym wydaniu mówimy o tym, czego nie kupować i o tym, żeby kupować mniej. Mniej plastiku, mniej alergenów, mniej wydanych pieniędzy przełoży się na mniejszy wysiłek i starczy nam życia i zdrowia na dłużej. Bea Johnson opowiada w swoim wywiadzie okładkowym o tym, jak doprowadziła do tego, że jej 4-osobowa rodzina generuje jedynie 1-litrowy słoik odpadów rocznie, a także jak dzięki temu cała rodzina odzyskała zdrowie. Polecamy organiczną modę, organiczne olejki, organiczną kawę i jeszcze więcej.
Po lutowym oczyszczaniu domu, szczególnie dzięki redukcji zakupów, wiosną zachęcamy do oczyszczania pola widzenia. José Micard Teixeira mówi wprost, że prawda jest ceną wolności, o którą wszyscy zabiegamy, więc nie ma mowy o kompromisach. Psychologowie radzą nam wyjść na słońce, a alergolodzy radzą łapać korzystny mikrobiom. Profesorowie Krzysztof Buczyłko oraz Jerzy Leszek Zalasiński poruszają w naukowy sposób kwestię ziół, jednocześnie nas zachęcając i ostrzegając.
Sól, kawa, glutation, marihuana i wiele innych ciekawostek przybliżamy ustami lekarzy i specjalistów, by poznać prawdę. Co nam pomaga, a co nam szkodzi. Przygotowaliśmy też relację z rozdania nagród podczas Gali Allergy Award’2017 w Londynie, więc jest okazja poznać najlepsze wybory produktów kosmetycznych, przyjaznych dla alergików w Europie!
Zadajemy sobie czasem pytanie „Czego nam brakuje?” – ale czy otrzymujemy na nie odpowiedź? Możemy cierpieć na niedobór jakiejś witaminy czy mikroelementu i chorować długimi miesiącami zupełnie niepotrzebnie. Niedobór może dotknąć też strefy naszego mikrobiomu, gdy jesteśmy wycieńczeni po długotrwałej antybiotykoterapii lub chemioterapii. A czasem brakuje nam po prostu wiedzy. Wiedzy co zrobić, co uzupełnić.. Postanowiliśmy zapytać o to świetnych specjalistów i naukowców, aby zdobyć najbardziej rzetelne odpowiedzi, czego może nam brakować: witaminy B12, mikrobiomu a może warzyw? Budowanie odporności okazuje się złożoną sztuką, której trzeba się zwyczajnie nauczyć. Wszystko po to, by pozbyć się ryzyka alergii, samej alergii, a może również przy okazji kilkunastu innych dolegliwości, które nawet nie były wcześniej u nas zdiagnozowane.
SPRAWDŹ >> |
Magazyn Hipoalergiczni
|
Wydawałoby się, że zimową porą należy robić zapasy, ale nie. Okazuje się, że w przypadku alergików – lepiej zrobić dokładnie odwrotnie. Począwszy od pralni, w której radzimy zrobić radykalne czystki chemiczne, a na etykietach kończywszy – powinny być krótkie, wyraźne i uczciwe. Zapasy lepiej robić jedynie w spiżarni.
W tym celu ruszyliśmy do Danii po najświeższą dawkę inspiracji, która dostarcza nam jasnych wskazówek, czego nie robić (nie stosować pestycydów i herbicydów) i co robić (zmierzać w kierunku produktów „organic”). Ale to nie koniec duńskich podpowiedzi! Księżna Maria nadaje ekologiczny ton całemu Królestwu Danii i patronuje zmianie, która właśnie rozprzestrzenia się na cały świat. Podsuwamy alergikom pomysły na dietę przeciwzapalną, na ogrody pełne uzdrawiających warzyw, na fermentację domowymi sposobami i na własnej roboty kosmetyki! Okiem psychologa patrzymy na uodparniającą moc przytulania. Mówimy też o problemach skórnych takich jak trądzik oraz łuszczyca – i jakie jest rozwiązanie? Sprawdź.
Gdy przestaniesz się szanować i aktywnie zabiegać o sprawność swojego ciała, jego wydolność powoli spada. Nie ma sensu czekać, aż nasz system przestanie działać, żeby uwierzyć, że należało jednak dbać o ciało nie mniej niż o nasze auto. Banał, o którym mówią wszyscy, a mało kto rezygnuje z „drobnych przyjemności”, jak słodkie ciasteczka czy tłuściutkie przekąski. Nie doceniamy tych małych elementów puzzli, jakimi są te najdrobniejsze grzeszki. W wielu krajach w miejsce ciasteczek i tłustych chipsów, na stole lądują suszone owoce, orzechy i nasiona. Zdrowe, pełne antyoksydantów, minerałów, zdrowego tłuszczu roślinnego, witamin. Nasze zimowe wydanie to wysłana wiadomość w butelce od Twojego przeszłego „Ja”: Nie czekaj na złą wiadomość, rusz ze zmianami już dziś. Zapoznaj się ze sposobami na normalizację swojej odporności, z czego warto zrezygnować: z pieczywa z dodatkiem ludzkich włosów, z groźnych kosmetyków, z żywności zawierającej pestycydy.
Łatwiej nam wykręcić się wymówką, niż podjąć ważną decyzję. Wolimy powiedzieć „nie mam teraz czasu” niż postanowić „zmienię pracę w tym roku, bo obecna nie służy mojemu zdrowiu”. Dlaczego tak często stawiamy siebie na drugim, trzecim albo na ostatnim miejscu? Czy zadajemy sobie pytanie, dlaczego czekamy na grożący palec, by coś zmienić? Czy musi być bardzo źle, żeby mogło być lepiej? Przygotowaliśmy dla Was niezwykle soczyste wydanie, świeżutkie, naszpikowane witaminami, nowościami, wywiadami i bardzo ważnymi doniesieniami, które niejedną osobą wstrząsną do utraty tchu. Co mają wspólnego lektyny z chorobą Leśniewskiego-Crohna? Skąd bierze się na naszej twarzy gronkowiec złocisty? Co jeść, gdy mamy celiakię? Jak opanować astmę? Czy candida to już epidemia? Wszystkie odpowiedzi znajdziesz w tym wydaniu! Sprawdź >>
Jakże trudno nam podjąć czasem pierwszy krok.. ten, który jest cięższy niż lokomotywa. Zdarza się, że nie starcza nam siły, żeby nią poruszyć. Co więc zrobić, by ją zdobyć? Dobrą strategią jest przygotować pra-krok. Czym jest taki krok? Może to być pożywna misa warzywnej zupy lub porcja owsianki z kaszą jaglaną, orzechami, cynamonem i nasionami. Wolna od pestycydów, z dawnych nasion, z nierafinowanym tłuszczem. Taki minimalny ekologiczny gest dla podbudowania siły, daje zupełnie inne postrzeganie naszej wiary we własne możliwości. Kto nie próbował, niech spróbuje! W tym wydaniu przedstawiamy prawdziwe meandry celiakii, candidy, nietolerancji pokarmowej i tłumaczymy co takiego Ajurweda z Dalekiego Wschodu może dać Twojemu dziecku. Poruszamy też niewygodny temat konserwantów kosmetycznych, które porządkujemy dla jasności – nie wszystkie są złe. Nie zostawiamy suchej nitki na nieetycznych praktykach marketingowych koncernów produkujących mleko modyfikowane dla niemowląt, przyczyniających się do gwałtownego wzrostu liczby alergików na całym świecie. Zadajemy pytanie, czy projektanci mody są w stanie ruszyć kulę śnieżną i wywrzeć wpływ na naszą eko świadomość. Cynk, wapń i wiele innych informacji, o których warto poczytać.
Magazyn Hipoalergiczni
|
Przybliżamy kulisy rolnictwa przemysłowego, pestycydów, chemii rolnej i to, jak w związku z tym zapadamy na choroby nie tylko alergiczne, ale autoimmunologiczne, a głównie nowotworowe. Praktycznie nie znamy już zdrowej rodziny! Żarty się skończyły, glifosat, o którym pisaliśmy 1 lutego br. został w sierpniu nazwany potencjalnie rakotwórczym i producent musi zapłacić gigantyczne odszkodowanie mężczyźnie choremu na raka. Czy my też jesteśmy zagrożeni? Tak. Dlatego w tym numerze rozważamy ten temat naukowo, rozmawiając ze specjalistami, którzy mają dostęp do całkowicie nowych wyników badań. Oprócz prawdy, prezentujemy również rozwiązania! Wywiad okładkowy z portugalskim trenerem pokazuje, jak prostota życia w elektronicznym świecie może być skomplikowaną umiejętnością, a jednocześnie niezbędną ścieżką do szczęścia. W tym wydaniu dużo o ziołach i domowych miksturach, np. czy można pozbyć się pasożytów jelitowych w naturalny sposób? Znajdziecie też liczne relacje z wydarzeń, w tym z Kopenhagi, a także kolejne zapowiedzi interesujących wydarzeń, którym patronujemy i gdzie możecie nas spotkać na stoisku i na scenie.
Kiedy zaczynamy starannie konstruować swoją odporność i siłę, odzyskujemy bezbłędny kontakt ze swoim ciałem. Pragniemy oczyścić emocje poprzez płacz i konfrontację, a szaleńczy apetyt na najzdrowsze warzywa czy ziarna wysuwają się na pierwszy plan, by oczyścić ciało. Nasz mózg zaczyna pracować, jak centrum analiz w ośrodku naukowym, by nie popełnić błędu logicznego. Stajemy się uważni, nadzwyczajnie spokojni i cierpliwi. Dlaczego? Bo nie chcemy cofnąć się o krok, ani skręcić w błędną stronę. Działamy bardziej efektywnie, odłączamy się od tego, co nam nie służy – co nam podcina skrzydła. Okazanie sobie miłości własnej jest jakby kluczem do skarbca, który mamy w sobie, a w nim wskazówka, która podpowiada, co możemy zrobić, by zmienić nasz świat na ciut lepszy. Życzymy Państwu ogromu siły i miłości własnej w całym 2019 roku!
Producentom śmieciowych produktów zależy na tym, aby nasze nawyki zakupowe nie ulegały zmianie. A więc mało kto uświadamia nas o tym, co nam nie służy. Nasza redakcja stoi na straży prawdy naukowej, która nie poddaje się naciskom koncernów światowych i zdradza dokładne nazwy substancji, które nam szkodzą i gdzie można się na nie natknąć. W tym wydaniu poruszamy temat szkodliwości sieci komórkowych najnowszych generacji, nieetycznej mody, alergii na sierść kota, atopowego zapalenia skóry, jak kontrolować astmę, sposobów na przywrócenie równowagi hormonalnej, a także niezwykle ważnej dla zdrowia każdego z nas – witaminy D₃. Polecamy też kilkanaście pozycji książkowych, kilka nowo odkrytych produktów i rozwiązań medycznych, a także wydarzenia, gdzie będziecie mogli nas odwiedzić.
Nie potrzebujemy już nowych marek, nowych produktów czy kolejnych kolorowych czasopism. Potrzebujemy ich mniej. To, czego nam brakuje to etyki po stronie producentów, wiedzy po stronie konsumentów i uczciwości po stronie mediów. Jeśli nie nastąpi radykalna poprawa sytuacji, będziemy zmuszeni wziąć sprawy w swoje ręce – odstąpić od schemizowanej żywności oferowanej przez hipermarkety, od toksycznych kosmetyków sprzedawanych za sprawą niedopowiedzeń i obietnic bez pokrycia oraz od środków czystości, szkodliwych nie tylko dla ludzi, ale i dla wrażliwego środowiska naturalnego.
W tym wydaniu przybliżamy nagą prawdę na temat glifosatu, który zdaje się być w Polsce tematem tabu. Ustami specjalistów zdradzamy receptę na długowieczność i ponad 100-letnie życie w witalnym ciele, a także prezentujemy początki polskiego wegetarianizmu. Poruszamy temat jodu, który nadal budzi kontrowersje, fluoru, który dzieli specjalistów na zwolenników i przeciwników, a także karmienia piersią w miejscach publicznych, które jest obiektem niekończącej się krytyki. Wywiad okładkowy napawa optymizmem, że zmiana w świadomości jest możliwa w pokoleniu młodych, którym bliższy jest temat czystości ziemi i sprawiedliwości klimatycznej w przyszłości.
Z przedstawionych wywiadów dowiecie się Państwo, że profilaktyka alergii polegająca na starannym dobieraniu organicznej żywności, przygotowywanie jej samemu z czułością okazywaną sobie i bliskim, jest sposobem nie tylko na normalizację naszego układu odpornościowego, ale na odzyskanie równowagi. Równowagi w życiu, w którym to odnajdujemy przestrzeń na regularne ćwiczenia, zaczerpnięcie oddechu wśród drzew, relaks w gronie przyjaciół i nieskażone chemią posiłki obfitujące w rośliny. Dlatego nie prezentujemy w piśmie kolejnych jednostek chorób alergicznych i medykamentów, lecz ścieżki powrotne do natury.
Magazyn Hipoalergiczni
|
Rozwikłaliśmy zagadkę, jeśli chodzi o przyczyny większości chorób przewlekłych. Jest to w głównej mierze styl życia, który często nie jest zgodny z naszym biologicznym rytmem oraz intensywne rolnictwo z nadmiarem zastosowanej syntetycznej chemii, która niszczy nie tylko naszą żywność, ale i glebę oraz osobisty mikrobiom w wehikule czasu, jakim jest nasze ciało.
Nadszedł więc czas, w siódmym roku naszej działalności, na uruchomienie innych działań, które pozwolą nam propagować zgromadzoną wiedzę, nie tylko w środowisku alergików i osób cierpiących z powodu astmy i atopii, ale również wśród innych chorych. Chcemy nieść dobre wieści osobom ze schorzeniami z dziedziny diabetologii, onkologii, kardiologii, autoimmunologii i wielu innych, w których często pozostawia się pacjenta bez informacji o znaczeniu zawartości talerza i codziennych praktyk.
Drodzy Państwo, biorąc pod uwagę temat przewodni wydania, jakim jest ochrona klimatu, uznaliśmy, iż nie ma ekologicznego uzasadnienia dla kontynuacji czasopisma, skoro wszystko to, co zostało już dotychczas napisane, całkowicie wystarczy zarówno alergikom, jak i innym Czytelnikom, by podjąć określony pakiet działań na rzecz zdrowia. Nasze wydawnictwo skupia kolejne projekty na doniesieniach medycznych i naukowych, które będą publikowane już tylko w obszarze serwisu online: www.hipoalergiczni.pl oraz na kanale wideo: www.happyevolution.tv. Warto więc polubić nasz Facebook oraz Instagram: @Hipoalergiczni oraz @HappyEvolutionTV, wówczas pozostaniemy w stałym kontakcie!
ZOBACZ | WSZYSTKIE |