Własna firma to dla mamy często wymarzona „Mekka”. Myślą: „będę panią swojego czasu, swoją własną szefową, będę miała pracę, pieniądze i czas dla dzieci”. Życie bezwzględnie weryfikuje jednak takie plany… Nie zawsze pomysł jest trafiony, klienci nie kupią wszystkiego… Pozostaje żal i żałoba po niepełnionych marzeniach.
„Rok temu szukałam jakiejś wskazówki, pomysłu na nową pracę, a może nawet swoją firmę. Był to też czas kiedy chciałam zapisać swoje dzieci na zajęcia rozwijające. Spodobała mi się oferta jednej z placówek i tak chciałam zapisać swoje dzieci. Tylko…w moim mieście nie było tej placówki. Pomyślałam sobie wtedy, że może jest więcej mam, które zapisałyby swoje dzieci na takie zajęcia i zrobiłam krótkie rozeznanie po znajomych mamach, potem nawiązałam kontakt z przedstawicielką franczyzy i tak to się zaczęło” – mówi Anna Bełz, która prowadzi placówkę edukacyjną Akademia Bystrzak w Bochni.
Takich mam jest więcej. Wyszukują najciekawsze, często niszowe oferty franczyzodawców i otwierają swoje wymarzone firmy z rozwagą, wsparciem i sprawdzonym modelem biznesowym.
„Franczyzodawca wspierał mnie w moich działaniach. Nie musiałam wyważać otwartych drzwi, tylko wykorzystałam wiedzę i doświadczenie właścicielki marki. Podpowiadała mi korzystne rozwiązania i pomagała wypracować optymalny harmonogram prac. Nigdy wcześniej nie zakładałam firmy, nie otwierałam placówki edukacyjnej, miałam wiele pytań” – dodaje pani Anna.
Aby ułatwić mamom wybór, po raz drugi organizowana jest akcja pod hasłem: „Franczyza dla Mamy” – www.franczyzadlamamy.pl. Organizatorzy wyszukują te sieci franczyzowe, które są rozpoznawalne wśród rodziców, które mogą dać przyszłej mamie nie tylko pracę ale i wielką frajdę. Uczą również co jest najważniejsze we współpracy z franczyzodawcą, jak rozpocząć działalność i jak ją rozwinąć.
W bazie jest osiem systemów, które swój model biznesowy opierają na współpracy z rodzicami. Ich właściciele doskonale wiedzą, że rodzić to dobry partner do współprowadzenia biznesu. Wśród nich można znaleźć:
- szkoły językowe dla dzieci i dorosłych: Helen Doron, Mała Lingua, Petit Francais,
- firma prowadząca kursy dla dzieci i dorosłych: EDU
- zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci i młodzieży: Akademia Bystrzak
- sklep z markowymi zabawkami: Toy Planet
- sklep z naturalnymi kosmetykami dla całej rodziny: Mydlarnia św. Franciszka
- a także biuro turystyczne: My Travel
Szczegóły akcji: www.franczyzadlamamy.pl
Na wszystkie pytania chętnie odpowie: Joanna Gotfryd, tel. 502 167 414, mail: joanna.gotfryd@mamopracuj.pl