Przypadający na 17 marca Dzień Świętego Patryka, to jedno z najważniejszych świąt dla Irlandczyków. Na specjalne zaproszenie Enterpise – irlandzkiej rządowej instytucji wpierającej i promującej biznes z Zielonej Wysypy, redakcja „Hipoalergicznych” w ramach warszawskich obchodów, miała szansę bliżej zapoznać się z ofertą innowacyjnych i ekologicznych irlandzkich firm z sukcesem działających w Polsce. Wydarzenie uświetnili swoją obecnością Emer O’Connell, Ambasador Irlandii w Polsce, irlandzki Minister Kevin Moran oraz przedstawiciele Irlandzko-Polskiej Izby Handlowej.
Enterprise, to wyjątkowa w skali świata agenda rządowa szeroko promująca irlandzkie marki i przedsiębiorców za granicą. Irlandczykom udało się połączyć interesy przemysłu, małego i dużego biznesu w jednej agendzie. To rzadkość i przykład na innych krajów by ponad lokalnymi, wydawać by się mogło sprzecznymi interesami budować silną pozycję eksportową własnego kraju. Wieczór 14 marca w warszawskim lokalu SEN podzielony był na część formalną z prezentacją dwóch irlandzkich marek: Water Wipes i Click and Go (agent turystyczny) oraz oficjalnymi wystąpieniami. Głównym punktem drugiej części wydarzenia było wręczenie nagrody Irish Polish Business Award 2019, przyznanej firmie Combilift.
Irish Breeze Ltd, producent naturalnych chusteczek nawilżanych dla dzieci i niemowląt WaterWipes, reprezentowany jest w Polsce przez dystrybutora Eco and More. Prelekcję na temat tej ekologicznej i unikatowej w swojej formule marki poprowadziła Magdalena Stępień – Brand Manager Eco and More.
Więcej informacji o marce Water Wipes, znajdziesz tutaj>>
Historia chusteczek WaterWipes zaczyna się w momencie narodzin córki twórcy marki Edwarda McCloskey’a. Dziecko miało bardzo wrażliwą skórę, co skutkowało częstymi oparzeniami od pieluch i środków pielęgnacyjnych. Próba znalezienia na rynku chusteczek pozbawionych substancji chemicznych, nawet tych przeznaczonych dla skóry wrażliwej, okazała się niemożliwa. Tak pojawiła się idea stworzenia własnego produktu. Po wielu latach ciężkiej pracy i badań, udało się stworzyć naturalne, delikatne i bezpieczne chusteczki nie powodujące podrażnień i alergii. W ich składzie próżno szukać chemicznych substancji konserwujących i zapachowych.
Water Wipes w 99,9 proc. nasączone są wodą i 0,1 proc. ekstraktem z pestek grejpfruta (zawiera 0,002 proc. chlorku benzalkoniowego). Wyciąg z nasion grejpfruta (GSE) to naturalna odżywka dla skóry posiadająca właściwości antybakteryjne. WaterWipes zawierają 1 jednostkę GSE na 1000 jednostek wody. Poza tym w składzie nie znajdziemy absolutnie nic więcej. Unikalna formuła składu chusteczek stworzona Edwarda McCloskey’a do dziś jest przez markę ściśle chroniona, jedynie kilka osób z najbliższego otoczenia zna tajemnicę ich unikatowego składu.
Jako jedyny produkt tego typu chusteczki zostały zaakceptowane przez takie instytucje jak Allergy UK oraz The National Eczema Association of America. Między innymi dlatego, w badaniu przeprowadzonym wśród położnych w 2014 roku, 97% z nich stwierdziło, że WaterWipes są odpowiednie do pielęgnacji delikatnej skóry u dzieci i noworodków. Ze względu na naturalny skład, chusteczki polecane są dzieciom z wrażliwą i alergiczną skórą, AZS, łuszczycą, egzemą, okołopieluszkowym zapaleniem skóry.
Na początku marca marka poszerzyła swoją ofertę w Polsce o WaterWipes Soapberry. Chusteczki z dodatkiem wyciągu z orzechów mydlanych – łagodnej, organicznej substancji o działaniu myjącym, przeznaczone dla maluchów powyżej 6 miesiąca życia. Produkt nie zawiera syntetycznych dodatków chemicznych o działaniu potencjalnie drażniącym, mogą go stosować alergicy, dzieci z atopowym zapaleniem skóry i innymi problemami dermatologicznymi.
Jak przyznała Magdalena Stępień, jednym z największych wyzwań przed jakimi stoi marka jest biodegradowalność. Chusteczka WaterWipes zrobiona jest w 20% z wiskozy i w 80% z poliestru. Z tego powodu tylko 20% materiału użytego do produkcji chusteczek podlega procesom biodegradacji. Marka pracuje nad tym, żeby jej produkty były w przyszłości w 100% biodegradowalne.
Wystąpienie zakończone zostało refleksją na temat międzynarodowej współpracy między rynkami polskim i irlandzkim. Sądząc po innowacyjnych i ekologicznym podejściu oraz nastawieniu na rozwój i współpracę, z pewnością wiele od Irlandczyków możemy się nauczyć.
nie znam tej marki , u nas nas chyba bardziej promuje się chusteczki pampers czy hugiess chociaż maja w sobie tony chemii nikomu nie przeszkadza to w nachalnej reklamie a potem zdziwienie ,że skóra jest czerwona i ma odczyn alergiczny ,w domu warto zastąpić chusteczki woda tak zwykłą wodą a wiadomo jak się wychodzi wygodnie mieć chusteczki