Kto jest odpowiedzialny nie tylko za sytuację zmian klimatycznych, ale także za podjęcie decyzji o zaprzestaniu szkodliwych praktyk, które pomimo alarmu naukowców, nie są zamieniane na praktyki zalecane? Już wiemy, że nie możemy liczyć na rządy państw, gdyż jedynie nieliczne z nich podejmują działania i to na bardzo ograniczoną skalę, a to – jak wiemy z raportu naukowego IPCC – to nie wystarczy, aby zapobiec nadciągającej serii katastrof wynikających ze zmian klimatu. Mamy na to pomysł!
TO JEST APEL!
Żyjmy bardziej organicznie
„Dopiero, gdy zamilkną reklamy wyjące w telewizji i ucichnie muzyka, usłyszymy wściekłość natury, lecz wtedy będzie za późno na ratunek. Kiedy staniemy twarzą w twarz z ogniem, powodzią, mrozem lub brakiem żywności, nagle zdamy sobie sprawę, że nadszedł czas, by uciekać. Ale niestety, obecnie kontynuujemy niedorzeczną konsumpcję, zamiast podjąć rozsądne zmiany.”
– Żaneta Geltz
Apelujemy do:
- rządów państw, aby ustawowo ograniczyły spożycie mięsa i wydobywanie paliw kopalnych, by drastycznie zredukować emisję metanu i CO2
- producentów, aby natychmiast zaprzestali wytwarzanie produktów zawierających składniki ropopochodne, bazujące na opakowaniach z plastiku, poliestru, polipropylenu, styropianu i innych nie biodegradowalnych surowców (w ogromnej większości da się zamienić plastik na inne surowce)
- rolników stosujących syntetyczne pestycydy, herbicydy, fungicydy oraz nawozy sztuczne, aby zmniejszyć erozję powierzchni gruntów rolnych, zredukować zatrucie wód gruntowych, a także zły wpływ na populację zwierząt (w tym pszczół i ptaków) i mikroorganizmów (np. bakterii glebowych) i stosować organiczną alternatywę
- agencje ds. bezpieczeństwa żywności, aby ograniczyły konwencjonalne rolnictwo poprzez wprowadzenie odpowiednich podatków w przypadku upraw z zastosowaniem pestycydów czy herbicydów, aby zmierzać do uratowania resztek gleby wolnej od chemii rolnej i wczesnej próby regeneracji ziemi skażonej
- konsumentów, aby zredukowali skalę zakupów, konsumpcji i jednocześnie wytwarzania odpadów, dzięki czemu mogą wpłynąć na wcześniejsze oczyszczenie planety (wód, gleby i powietrza)
- właścicieli biznesów, aby natychmiast podjęli wysiłek wymiany rozwiązań nie ekologicznych na alternatywy biodegradowalne, które zostaną wprowadzone w ciągu jednego roku
- projektantów, architektów i twórców rozwiązań dla domów, aby radykalnie ograniczyć produkcję przedmiotów niezgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju zarówno w obszarze budowy domu, jak i mody oraz projektów architektonicznych
- producentów mięsa i produktów zwierzęcych, którzy mogliby zaoferować szeroką ofertę produktów wegańskich, tworząc równoległą gamę produktów dla nie tylko wegan, ale również mięsożerców poszukujących znanych im smaków
- restauracji, kawiarni i hoteli, które mogłyby przybliżyć opcje dań wegańskich i wegetariańskich, wyłącznie organiczną żywność i niemal narzucenie wyborów przyjaznych dla planety, z jednoczesnym wskazaniem, skąd wzięła się idea (na drzwiach lokalu i w menu)
- organizatorów wydarzeń, którzy mogliby narzucić wystawcom pewien poziom recyklingu, aby żadne materiały służące do wystawy nie poszły na marne, ale stały się surowcem recyklingowym (banery na torby wielorazowego użytku, itd.)
- producentów opakowań jednorazowych do zaprzestania produkcji koszmaru dla planety w postaci plastiku, polipropylenu i innych syntetycznych opakowań, które nie ulegną biodegradacji za czasu naszego życia, a wręcz do kształtowania wyborów konsumenckich z myślą o życiu naszych dzieci.
Projekt #KwadransDlaZiemi – Organiczne Życie powstał jako jeden z 6 głównych projektów, którymi zajmuje się nasze stowarzyszenie. Okazuje się bowiem, że odbiorcy naszych wywiadów, debat, warsztatów i wystąpień – chcąc uruchomić lepszy styl życia, nie wiedzą jak dokładnie tego dokonać. Dodatkowo, w efekcie tysięcy rozmów podczas wydarzeń, powstała też długa lista pytań, z którymi najczęściej borykają się czytelnicy, widzowie i słuchacze. Odpowiedzi znajdą się w powstającym poradniku, który będzie dostępny online w naszym serwisie www.hipoalergiczni.pl [należy wpisać frazę „organiczne życie” w wyszukiwarkę późną wiosną 2020].
Stąd właśnie idea kumulowania porad i rozwiązań w jednym miejscu oraz agregacja informacji wraz z kontaktami do specjalistów, sklepów i miejsc godnych polecenia. Projekt jest odpowiedzią na liczne i powtarzające się pytania. A w bliskiej perspektywie może służyć nie dziesiątkom tysięcy, ale milionom osób. Bazą koncepcji jest taka kompozycja rozwiązań i propozycji, iż nie szkodzą one zarówno zdrowiu, jak i planecie. Są zarówno etyczne, jak i organiczne.
POWOŁUJEMY DO ŻYCIA MIĘDZYNARODOWY SOJUSZ!
Zapraszamy wszystkich, a w szczególności:
#1 właścicieli hoteli, restauracji, kawiarni, szefów kuchni, punktów handlowych
#2 rolników, sadowników, młynarzy, przetwórców, pszczelarzy
#3 hodowców zwierząt, gospodarstwa wytwarzające masło, sery, jogurty
#4 producentów tekstyliów, w tym lnu, bawełny, alpaki, pokrzywy, konopi, pierza
#5 manufaktury kosmetyczne, producentów kosmetyków kolorowych, do włosów i innych
#6 twórców olejków naturalnych, wyrobów zielarskich, właścicieli nasion, itp.
#7 architektów, deweloperów, projektantów wnętrz i ogrodów
#8 blogerów kulinarnych, kosmetycznych, lifestylowych, parentingowych, itd.
#9 producentów mebli, akcesoriów do domu, naczyń, dekoratorów, tapicerów
#10 lekarzy specjalistów, położne, osoby zajmujące się zdrowiem publicznym
#11 producentów folii, styropianu, naczyń jednorazowych z tworzyw sztucznych i bio
#12 producentów rozwiązań ekologicznych, w tym pasz i nawozów
#13 autorów książek, przedstawicieli organizacji pozarządowych, twórców zmiany
#14 naukowców z polskich uczelni, dyrektorów szkół, przedszkoli, żłobków
#15 badaczy jakości gleb, roślin i kondycji zwierząt
#16 organizatorów dużych wydarzeń, zarządców placówek sportowych, urbanistów
Cel działań
Tytuł naszego magazynu HIPOALERGICZNI – mocno sugeruje odbiorców wyłącznie w postaci osób cierpiących na alergie lub astmę, czy atopię. Jednak nasze wywiady, artykuły i odkrycia naukowe są ważne dla wszystkich osób, które są zainteresowane zdrowiem. A więc postanowiliśmy wyjść poza łamy magazynu i poza narrację w postaci treści pisma. Postanowiliśmy docierać do dużych i małych widowni z informacją nie tylko o tym, co jest ważne na talerzu i w kosmetyczce, ale także jak zakupy produktów w sklepach przekładają się na dobrostan zwierząt, jakość wód i gleby, a także na naszą przyszłość.
Poprzez nasz projekt, a także inne nasze inicjatywy (np. #ZbieramySłoiki, #NiepotrzebnieNarażeni), podnosimy świadomość Polaków i nie tylko na temat zarówno związany z wyjaśnieniem przyczyn chorób przewlekłych, galopującej otyłości, ale także z drastyczne zmiany klimatu, które mogą w sposób istotny wpłynąć na komfort naszego życia. Pokazujemy, co dokładnie nam szkodzi (np. konwencjonalna pszenica, nadmiar cukru, mleko krowie i inne), jak głęboko chowa się przyczyna chorób autoimmunologicznych i jak można wyjść ze schorzeń, które wydają się nieuleczalne.
Kogo może to interesować
Koncept #KwadransDlaZiemi – Organiczne Życie to cykliczne warsztaty oraz wykłady dla alergików, rodziców, młodzieży, uczniów, seniorów oraz dla wszystkich zainteresowanych podniesieniem swojego standardu życia. Spotkania odbywają się kilka razy w kwartale, a tematyka wykładów obejmuje m.in. bezpieczeństwo żywności, nową piramidę żywienia, metody normalizacji odporności, redukcji zakupów, eliminację odpadów, rozwój osobisty oraz polecaną literaturę dla dalszej eksploracji wspomnianych zagadnień.
PODSTAWY STRATEGII
ORGANICZNEGO ŻYCIA
- Rób zakupy luzem, bez opakowań plastikowych czy ze styropianu.
- Kupuj wyłącznie organiczną żywność, kosmetyki i chemię gospodarczą, by ograniczyć zatrucie Ziemi.
- Postaraj się ograniczyć spożywanie mięsa z codziennego do jednorazowego w miesiącu.
- Zbadaj kulisy diety wegańskiej i wegetariańskiej w celu uzupełnienia białek (zamiast zwierzęcych).
- Wykorzystuj jedynie naturalne materiały: szkło, ceramika, drewno, stal, miedź, glina, kamień, wełna, kaszmir, bawełna organiczna, itd.
- Redukuj wykorzystanie energii, aby ograniczyć korzystanie z zasobów naturalnych, ale postaraj się wdrożyć korzystanie ze źródeł energii odnawialnej (słońce, wiatr, woda).
- Projektuj domy, produkty i rozwiązania tak, aby trafiając ostatecznie do środowiska uległy biodegradacji całkowicie.
- Oszczędnie podchodź do wody, pij wodę z kranu, filtrowaną. Gromadź deszczówkę, by podlewać swój ogród, nie kupuj wody w plastiku.
- Zmierzaj do uprawy własnych ziół i przypraw. Bez trudu możesz posiać pietruszkę, bazylię czy tymianek, by uniknąć kupowania plastikowych i opakowanych w folię ziół i zieleniny z hipermarketów.
- Ogranicz zakupy modowe, aby nie generować jednego z największych trucicieli planety, naprawiaj, wymieniaj i odmawiaj przyjmowania odzieży, która wpłynie na zatrucie rzek i gleby.
- Zrezygnuj z kupowania produktów typu „fast-food”, które to wpływają na dewastację środowiska i utratę zdrowia ludzi.
- Jedz mniej. Marnuj mniej, Odzyskuj zdrowie dzięki eko żywności, a jednocześnie ograniczeniu porcji posiłków. Z wytłoków i otrębów – rób ciasteczka i placuszki.
- Zaangażuj się w inicjatywy dobroczynne mające na celu wspieranie akcji chroniących przyszłe pokolenia, populacje ginących gatunków zwierząt oraz pszczół i innych zapylaczy.
_______________________________________________
CO ROBIĆ?
_______________________________________________
Partnerzy
Pragniemy zwiększyć skalę rażenia nową, niosącą nadzieję wiedzą. Dlatego jesteśmy otwarci na zaproszenia nie tylko sieci ekologicznych sklepów, placówek medycznych, uniwersytetów, organizatorów konferencji, festiwali i targów, ale również szkół, przedszkoli i żłobków, szkół rodzenia i instytucji. Czekamy na zaproszenia ze strony hoteli, restauracji, dietetyków, zarządów firm i organizacji pozarządowych, które chcą dokonać zmiany nie tylko postawy własnej, ale i społeczności, na które wywierają bezpośredni wpływ.
Korzyści
Co zyskują partnerzy dzięki współpracy z nami:
- Dostęp do sprawdzonych specjalistów, ekspertów, dietetyków, projektantów i dostawców.
- Kontakt do innych uczestników i organizatorów, partnerów – wymiana doświadczeń.
- Dostęp do eBooka, zawierającego 10 najlepszych praktyk do wprowadzenia od zaraz.
- Pomoc w promocji marki lub produktu (musi być certyfikowany).
- Zapewniamy dostęp do naukowej wiedzy i najświeższych odkryć medycznych.
- W momencie uruchomienia nowych narzędzi promocyjnych, Partner dowie się o tym pierwszy.
Zgłoś swoją firmę, markę lub produkt
Okaż zainteresowanie naszym projektem, a także podaj nazwy swoich organicznych produktów, które chciałbyś zgłosić do projektu organicznego życia, przyjaznego dla klimatu. Sprawdzimy skład produktu, rodzaj opakowania oraz komunikację na etykiecie i powiadomimy zwrotnie, czy produkt spełnia wymagane kryteria. Jeśli tak, otrzymasz informację co dalej.
Projekt stanowi koło ratunkowe dla tych, którzy chcą znaleźć konkretne rozwiązania, nabyć najlepsze, certyfikowane produkty pozbawione ściemy marketingowej oraz które są w pełni legalne, naukowo poprawne. Projekt ma szansę zapoczątkować ogromną bazę wiedzy, która będzie działać nie tylko w naszym kraju, ale także zagranicą, gdyż przewidziana jest również baza anglojęzyczna na stronie www.happyevolution.tv.
Projekt Organicznych Klubów w Polsce!
Czekamy na propozycję od lokali i placówek, które są zainteresowane dołączeniem do klubu i prowadzenia aktywnej promocji organicznego stylu życia, które sprzyja zdrowiu i planecie; do stworzenia miejsca, które będzie źródłem informacji i kontaktów dla tych, którzy poszukują wiarygodnych rozwiązań. Projekt będzie również rozwijany na skalę międzynarodową, gdyż potrzebna jest zmiana globalna.
Prowadzimy wykłady i szkolenia nie tylko dla osób zainteresowanych zdrowiem, ale także dla osób, które planują przejść na dietę wegańską lub wegetariańską, na styl życia zero waste, którym bliski jest temat zrównoważonego rozwoju, np. w placówkach zbiorowego żywienia, takich jak szkoła czy hotel. Naszą misją jest budowanie świadomości na temat korzyści płynących z redukowania zakupów na rzecz doświadczania satysfakcji z rozwoju osobistego w celu umacniania swojego dobrostanu.
Chcemy stworzyć możliwość wielkiej wymiany kontaktów i nawiązania konkretnych relacji w celu wymiany informacji i natychmiastowej współpracy w imię radykalnej naprawy sytuacji nie tylko w Polsce, ale i na świecie.
Napisz i dowiedz się, co możesz zrobić we własnym domu, w biurze, w obszarze oferty swoich produktów, opakowań, procesu produkcji, wymiany składników, ograniczenia odpadów – zamiany na rozwiązania ekologiczne, a następnie jak zakomunikować tę zmianę swojemu otoczeniu lub odbiorcom.
Twoja zmiana x 7 000 000 000 ludzi = GLOBALNA ZMIANA. Dołącz koniecznie i żyj w lepszym otoczeniu.
Napisz, jeśli masz pytanie lub pomysł: zaneta.geltz@hipoalergiczni.pl
HAPPY EVOLUTION GLOBAL ASSOCIATION
zaprasza!
Dowiedz się co Ty lub Twoja marka możecie zrobić dla ochrony klimatu i zwiększenia szansy na stabilną przyszłość.
Zapraszam, Żaneta Geltz
redaktor naczelna Magazynu HIPOALERGICZNI
założycielka stowarzyszenia HAPPY EVOLUTION Global Association
ORGANIC GROWTH ALLIANCE to sojusz, tworzony przez stowarzyszenie HAPPY EVOLUTION Global Association, który ma na celu stworzenie miejsca służącego wymianie wiedzy, praktyk, doświadczeń, kontaktów, a także sprawdzonych produktów, które nie tylko pozwolą znaleźć najlepsze rozwiązania dla zdrowia, ale również dla dobrostanu zwierząt, czystości wód, gleby i powietrza. Opracowywany PORADNIK „ORGANICZNE ŻYCIE” pokaże jak – krok po kroku – odejść od syntetycznych produktów, dotychczas używanych w domu i zmienić je na rozwiązania organiczne. Dla producentów, hoteli, restauracji, sklepów ekologicznych, dietetyków, środowiska medycznego, projektantów, twórców opakowań, a także biur, instytucji, placówek oświatowych i deweloperów – przygotowaliśmy pakiet szkoleń i warsztatów mających na celu zastąpienie nieekologicznych praktyk na te, które nie zanieczyszczają środowiska i nie szkodzą zdrowiu.
Działania nasze skupiają się na maksymalnej propagacji zrównoważonego rozwoju, który chociaż wyhamuje rozprzestrzeniające się skażenie chemiczne i plagę chorób wynikających z zaburzeń pracy układu immunologicznego.
Dołącz, nie czekaj: zaneta.geltz@hipoalergiczni.pl.
Śledź nasze strony www.hipoalergiczni.pl (po polsku) i www.happyevolution.tv (po angielsku), gdzie pojawią się obie publikacje pdf – do pobrania na tablet (PL, ENG).
www.organic-life.tips i www.organiczne-zycie.pl > tutaj będą nasze poradniki, jeśli chcesz w nich zaistnieć, pospiesz się!
[prosimy o niezgłaszanie produktów niecertyfikowanych]
O autorze
Nazywam się Żaneta Geltz, od 2013 roku prowadzę dla Państwa serwis online i pismo HIPOALERGICZNI i jestem założycielką stowarzyszenia edukacyjnego HAPPY EVOLUTION Global Association. Obecnie już 7 rok prowadzę działania edukacyjne na rzecz zdrowia i ekologii wzorowane na modelu, który działa w Skandynawii, czyli Less is more.
Dążę do uświadomienia nas – Polaków – na temat znaczenia zmniejszenia konsumpcji i uważnego wyboru tego, co przynosimy do domu, co spożywamy i nakładamy na ciało.
Jestem pełna radości, że są już widoczne rezultaty tych działań. I że wychodzi to konsumentom na zdrowie.
Zamów PAKIET KONESERA tutaj>>
jako zdecydowany konsument jestem na tak ,jak najwięcej takich inicjatyw i list firm czy samych produktów które są eco , kwadrans dla ziemi ,jeśli teraz się za to weźmiemy mam nadzieję , że damy radę ,oczywiście jeśli wszyscy zechcemy wziąć w tym udział bo jedna osoba świata nie zbawi ale jak zaczniemy w kilka to inni widząc to może zachęceni zaczną działać podobnie:))
apel ,to dobra rzecz powoli zmienia się myślenie ludzi ,ale powoli bardzo powoli co do zmian klimatycznych to rozsądnie jest wierzyć ,że plastik zanieczyszcza ziemie ale dwutlenek węgla nas nie zniszczy dzięki niemu powstało życie ,ale tu każdy ma swoje teorie
Gratuluję świetnego artykułu, takie informacje powinny być przekazywane w szkołach już od najmłodszych lat.