Panująca już ponad rok pandemia i wprowadzony w związku z tym zakaz organizowania targów, spowodował, że większość wydarzeń biznesowych zostaje odwołana lub przeniesiona na kolejny niepewny termin realizacji. Organizatorzy targów WorldFood Poland postanowili jednak zorganizować najbliższą edycję Międzynarodowych Targów Żywności w formule online, zgodnie z zaplanowanym na kwiecień terminem.
Biorąc pod uwagę niepewną sytuację epidemiczną oraz dbając o wspólne bezpieczeństwo, postanowiliśmy wykorzystać możliwości jakie daje obecnie technologia aby odwzorować maksimum możliwych interakcji, które daje udział w targach a jednocześnie zapewnić wszystkim uczestnikom bezpieczeństwo i komfort związany z uczestnictwem w tym wydarzeniu – mówi Agnieszka Szpaderska, dyrektor targów WorldFood Poland.
Redakcja Hipoalergiczni: Czym jest internetowa platforma WorldFood Poland Virtual Expo i jakie korzyści oferuje?
Agnieszka Szpaderska: Platforma WorldFood Poland Virtual Expo to platforma internetowa stworzona specjalnie pod nasze potrzeby, odwzorowująca wszystkie możliwe interakcje targowe w modelu wirtualnym, dająca możliwość spotkania się całej społeczności związanej z branżą spożywczą w jednym miejscu i czasie. Biorąc pod uwagę sytuację, kiedy nie ma możliwości bezpośrednich spotkań, a jednocześnie jest na nie duże zapotrzebowanie, uważam, że platforma internetowa, która zapewnia bezpieczeństwo i komfort związany z uczestnictwem w tym wydarzeniu jest bardzo dobrym i produktywnym narzędziem do kontaktów biznesowych. Główną zaletą platformy WorldFood Poland Virtual Expo jest umożliwienie spotkania i nawiązania współpracy osób związanych z branżą spożywczą, handlem hurtowym i detalicznym oraz sektorem HoReCa. Platforma daje dostęp do tysięcy przedstawicieli branży, których można zaprosić na spotkanie w celu omówienia możliwości współpracy. Pozwala na zaprezentowanie i sprzedaż produktów i usług oraz pozyskiwanie nowych odbiorców czy dostawców. Należy też podkreślić, że biorąc pod uwagę obowiązujący zakaz organizacji targów i brak realnych i wiarygodnych informacji kiedy będą możliwe pierwsze imprezy targowe w wersji stacjonarnej, udział w targach on-line w kwietniu może być jedyną szansą na spotkanie się branży spożywczej w 2021 roku.
Redakcja Hipoalergiczni: Kto może wziąć udział w targach w wersji on-line?
Agnieszka Szpaderska: Tak jak w przypadku wersji tradycyjnej targów WorldFood Poland, do udziału zapraszamy wszystkie osoby związane zawodowo z branżą spożywczą! Swoje produkty i usługi mogą zaprezentować producenci, dystrybutorzy i dostawcy. Prezentowany jest szeroki wachlarz produktów spożywczych w dedykowanych sektorach: żywność konwencjonalna z podziałem na kategorie produktowe, żywność ekologiczna i funkcjonalna, surowce i dodatki do żywności, napoje oraz alkohole czy technologia produkcji i przetwórstwa żywności. Detaliści i hurtownicy mogą znaleźć nowych partnerów biznesowych. Zapraszamy również przedstawicieli firm technologicznych, w szczególności tych dostarczających innowacyjne rozwiązania oraz inwestorów i mentorów mogących korzystnie wpłynąć na dalszy rozwój branży spożywczej. Żadne targi nie mogą także obyć się bez udziału mediów czy ekspertów branżowych.
Redakcja Hipoalergiczni: Z pewnością wśród zainteresowanych pojawia się dużo pytań związanych z kwestiami technicznymi obsługi takiej platformy. W jaki sposób można zaprezentować się na internetowej platformie? Jak będzie wyglądało wirtualne stoisko i w jaki sposób można zaprezentować swoje produkty? Jak platforma umożliwia nawiązywanie kontaktów biznesowych?
Agnieszka Szpaderska: Możliwość prezentacji podczas targów WorldFood Poland Virtual Expo opiera się na pakietach świadczeń dopasowanych do zróżnicowanych potrzeb wystawców. Przygotowane pakiety dają różne możliwości prezentacji i wizualizacji firmy, jej produktów i usług oraz dostęp do dodatkowych form promocji zwiększających rozpoznawalność marki i zapewniających lepszą widoczność firmy na platformie i zwiększenie zasięgu. Strefa EXPO z dostępem do wirtualnych stoisk zapewni wystawcom bogate możliwości prezentacji oferty poprzez materiały graficzne, broszury, materiały wideo, a także bezpośredni kontakt z odwiedzającymi. Obsługa stoiska będzie mogła w prosty sposób nawiązywać kontakt z odwiedzającymi za pomocą czatów tekstowych oraz spotkań video 1:1. Poza wirtualnymi stoiskami i indywidualnymi dedykowanymi profilami każdy Wystawca, swoją ofertę będzie mógł zaprezentować w Katalogu Wystawców i Katalogu Produktów. Wyszukiwarka ułatwi użytkownikom odnalezienie firm czy produktów, które są w polu ich zainteresowań.
Sercem targów WorldFood Poland są spotkania i networking wśród uczestników. Wirtualna strefa networkingu ułatwia dostęp do uczestników wydarzenia poprzez system kalendarzy, chat i komunikator audio wideo. Nawiązywanie kontaktów biznesowych odbywać się będzie w ramach wybranych spotkań indywidualnych, umawianych po akceptacji obu stron. Platforma WorldFood Poland Virtual Expo umożliwi łączenie się online zarówno z nowymi, jak i już istniejącymi klientami i partnerami biznesowymi.
Redakcja Hipoalergiczni: Kolejne techniczne pytanie – Czy każdy będzie umiał obsłużyć platformę? Czy jest to skomplikowane?
Agnieszka Szpaderska: Tak naprawdę aby móc korzystać z platformy wystarczy dostęp do internetu i komputera lub telefonu. Platforma WorldFood Poland Virtual Expo jest bardzo intuicyjna i prosta w obsłudze. To było główne założenie przy jej tworzeniu, aby każdy bez wcześniejszego przygotowania mógł z niej korzystać. Mimo to przygotowujemy również dla użytkowników krótką instrukcję pokazującą wszystkie możliwości jakie daje platforma, a jest ich naprawdę sporo. Poza tym przez cały czas zarówno przed jak i w trakcie samego wydarzenia można liczyć na pełne wsparcie naszego zespołu.
Redakcja Hipoalergiczni: A co z częścią merytoryczną, która była do tej pory ważną częścią targów WorldFood Poland? Czy podobnie jak w wersji tradycyjnej targów będą miały miejsce konferencje omawiające bieżące zagadnienia?
Agnieszka Szpaderska: Debaty, prezentacje i panele dyskusyjne to kolejny, bardzo istotny punkt naszego wydarzenia dostępny również w formie on-line. Specjalnie dla tego celu została stworzona Strefa Konferencji. Dzięki niej uczestnicy wirtualnych targów będą mogli wziąć udział w wielu spotkaniach, dyskusjach i konferencjach, omówić problemy i uzyskać odpowiedzi od ekspertów branżowych. Jak co roku zapewniamy wysoki poziom merytoryczny programu konferencyjnego i udział ekspertów z branży.
Redakcja Hipoalergiczni: Na koniec pytanie o przyszłość targów WorldFood Poland. Czy wirtualne targi są w stanie zastąpić tradycyjną formę targów?
Agnieszka Szpaderska: Udzielając odpowiedzi na to pytanie chciałabym przede wszystkim podkreślić, że jestem zwolenniczką tradycyjnych spotkań biznesowych odbywających się twarzą w twarz. Jednak biorąc pod uwagę zmieniającą się rzeczywistość, musimy być elastyczni. Dlatego też zrodził się pomysł zaprojektowania platformy WorldFood Poland Virtual Expo. Chcemy sprostać najlepiej, jak to możliwe, wymaganiom firm z branży spożywczej, które mają ogromną potrzebę spotykania się, tym większą, że te spotkania są mocno utrudnione. Wirtualne targi mogą być alternatywą, uzupełnieniem. To znakomita okazja na budowanie i podtrzymanie relacji biznesowych, natomiast uczestnictwo w tradycyjnych targach to wyjątkowe doświadczenie i dlatego już teraz planujemy kolejną edycję targów w tradycyjnej formie, w kwietniu 2022 r.
Magazyn Hipoalergiczni objął Patronatem Medialnym
Targi WorldFood Poland Virtual Expo.
online ,nie jest źle lepiej tak niż wcale zwłaszcza , że faktycznie łatwiej znaleźć sobie osoby do ciekawej współpracy w jednym miejscu niż szukać nie wiadomo gdzie ,jest to zdecydowana oszczędność czasu i pieniędzy