Informacje o walorach borówki dotarły już do 10 mln konsumentów! Ich właściwości antyoksydacyjne sprawiły, iż zostały one określone jako „owoc do zadań specjalnych”. Ukazało się ponad 170 tekstów na temat produkcji i zalet tych owoców. Borówka była obecna w wielu kanałach komunikacji, od telewizji śniadaniowej, najpopularniejszych stacji radiowych, poprzez opiniotwórczą prasą, magazyny kulinarne, po niezwykle popularne konkursy w mediach społecznościowych.
Wybory najmłodszego plantatora, który otworzył sezon 2018, obserwowało 100 tys. osób. W głosowaniu na najlepsze lody borówkowe oddano ponad 83 tys. głosów. Według powszechnej opinii promocja borówki jest dużym sukcesem całego środowiska.
Kampanię „Lato z borówkami” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, a jej branżowym koordynatorem jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.
Dzień Polskiej Borówki jest inicjatywą plantatorów. Promowany jest sukces, standardy produkcyjne, walory produkowanych w Polsce owoców oraz wspólnota celów, jaką udało się w ciągu ostatnich dwudziestu lat zbudować. To wygodna przekąska, która spełnia wszystkie potrzeby nowoczesnego konsumenta. Wyjątkowo zdrowa i polska.
Polskość jest wyzwaniem dla producentów borówki wysokiej, do której przylgnęła u nas nazwa innego kraju. Polskość skutecznie budowały relacje z każdej kolejnej plantacji – w Nidku koło Wadowic, w Powielinie koło Serocka, Romanowi, Sompolno, w Grzymalinie koło Legnicy, Pustkowej Górze, Ozorkowie. Dlatego pokazywanie plantatorów i plantacji jest tak ważne.
Patent na medialne otwarcie sezonu
Wybierany jest najmłodszy w branży, który potem dokonuje uroczystej inauguracji sezonu. To już tradycja. Matka, plantatorka, jej skarb i borówki konsumowane przy akompaniamencie dietetyków i pediatrów. Historię na oczach widzów tworzył 10-miesięczny Staś Pieńko, syn i wnuk lubelskich plantatorów. Rozpoczął uroczyście sezon 2017. O ten przywilej rywalizował z 10 miesięczną Jagodą Wichłacz, córką plantatorów ze wsi Kępno w woj. zachodniopomorskim.
W tym 2018 roku wystąpiło aż 4 bohaterów: Hania Talaga, córka Ani i Michała Talagów z plantacji w Grzybowie w gminie Magnuszew na Mazowszu. Maciej Chromiński, syn Eweliny i Adriana Chromińskich z miejscowości Karcze, gmina Zbuczyn, powiat Siedlecki. Leon Górniak, syn Katarzyny i Grzegorza Górniaków z Podlindowa, gmina Mszczonów na Mazowszu oraz 7-miesięczna Basia Milewska, córka Darii i Piotra Milewskich z Falbóg Wielkich w powiecie płońskim. 100 tys. ludzi w czerwcu obserwowało dwuetapowe wybory. Reprezentowanie branży dało uczestnikom satysfakcję i popularność. Branża pokazała pasjonatów, którzy stoją za polską borówką. Sympatyczną rywalizację wygrał Maciek Chromiński, który degustacją pierwszych owoców symbolicznie otworzył sezon.
Dzień Polskiej Borówki
Na modnym warszawskim Targu Śniadaniowym odbyły się w 2018 r. prezentacje walorów borówki, degustacje świeżych owoców i borówkowych przetworów. Plantatorzy od 3 lat budują znajomość daty rozpoczęcia zbiorów w Polsce: wypromowali 1 LIPCA – Dzień Polskiej Borówki. Swoją konsekwencją przekonali media i handel. Praktycznym celem promocji jest budowa popytu latem. Sam tytuł kampanii – „Lato z borówkami” – pomaga realizować ten cel. Święto owocu przybrało w 2018 roku swoją docelowa formę – wielkiego zaproszenia do sklepów. Plantatorzy zaprosili na degustacje w rekordową liczbę 630 miejsc w całej Polsce.
Sukcesem było pozyskanie sieci i zaproszenie konsumentów do sklepów w dniu 1 LIPCA. Pomogła pogoda, ale duże znaczenie miało partnerstwo sieci Lidl, który zaprosił konsumentów na borówki i pokazał, że można używać w komunikacji określenia „polska borówka”. Kwestią najbliższych 2-3 lat jest ukształtowanie zupełne nowych schematów zakupowych. Borówka jako „owoc przyszłości” i symbol zdrowego trybu życia jest do tego zadania dobrze przygotowana.
Dzień Polskiej Borówki – połączył konsumentów, plantatorów i dietetyków. Symboliczny początek zbiorów to naturalna okazja, by promować walory borówki. Był początkiem ofensywy informacyjnej i edukacyjnej. Celem była komunikacja walorów zdrowotnych, budowa świadomości czasu trwania sezonu. Budowa percepcji jakości owoców, wizerunku polskich plantatorów jako producentów i promotorów zdrowego stylu życia. Zasięg kampanii w mediach tradycyjnych przekroczył 8,5 mln osób. Borówka była na ustach dietetyków i lekarzy. Zasięg fanpage’a 1 LIPCA przekroczył 1,25 mln.
Wielki dzień przypada w tym roku w niedzielę 30/06 – 1 LIPCA – DZIEŃ OWOCÓW i Dzień Polskiej Borówki, czyli nastąpi oficjalna inauguracja sezonu borówkowego. Wydarzenie odbędzie się na Targu Śniadaniowym na Mokotowie – święto smaku, owoców i przetworów. Zapraszamy!
Zobacz więcej o wydarzeniu – tutaj!
Magazyn HIPOALERGICZNI objął patronatem medialnym to wydarzenie i będziemy tam Was oczekiwać z niecierpliwością!
A oto program wydarzenia!
30 czerwca, niedziela
10:00-12:00 Występy zespołu Djazz Bys Brass Band – eksplozja pozytywnej energii i emocji na dwa saksofony, dwie trąbki, dwa puzony, tuba, bębny i charyzmatyczny wokal Daniela „Wolnego” Moszczyńskiego, w tym utwór „Bo jak nie my to kto?”
-
10:10 Inauguracja Dnia Owoców w ramach kampanii „Czas na polskie superowoce!” Przywitanie plantatorów i grup producentów reprezentujących kluczowe regiony produkcji polskich superowoców – owoców wyjątkowo bogatych w składniki szczególnie korzystne dla naszego zdrowia i urody.
-
10:15 Dizzy Boyz Brass Band
-
10:30 Część oficjalna, w obecności gości, ekspertów, przedstawicieli 7 organizacji branżowych tworzących tzw. jagodową sztafetę – truskawka, jagoda kamczacka, malina, czarna porzeczka, borówka, aronia, mini-kiwi – ofertę, która pozwala korzystać z bogactwa krajowych superowoców przez ponad pół roku, od maja do października. Wśród gospodarzy:
-
Witold Boguta – Prezes Zarządu Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw
-
Ireneusz Komorowski – Prezes Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej
-
dr Janusz Andziak – Prezes Stowarzyszenia Plantatorów Truskawki
-
dr Piotr Baryła – Prezes Krajowego Stowarzyszenia Plantatorów Czarnych Porzeczek
-
Andrzej Krupiński – Prezes Stowarzyszenia Plantatorów Jagody Kamczackiej
-
Andrzej Karolak – Prezes Krajowego Zrzeszenia Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA
-
dr hab. Piotr Latocha prof SGGW – Stowarzyszenia Plantatorów MiniKiwi
-
dr n. med. Danuta Myłek – specjalista w zakresie alergologii i dermatologii. Członek Polskiego Towarzystwa Alergologicznego, Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego, Polskiego Towarzystwa Lekarskiego – Sekcji Medycyny Psychosomatycznej. Jest właścicielem Centrum Alergii „PROGRES” w Wilanowie. Od 6 lat jest ekspertem Magazynu Hipoalergiczni, gościem specjalnym debat prowadzonych przez redaktor naczelną Żanetę Geltz i bohaterką wielu inspirujących wywiadów z zakresu alergii, chorób autoimmunologicznych, ale także antiaging, sama będąc najlepszą wizytówką swojej wiedzy w obszarze żywienia, pielęgnacji i zdrowego stylu życia.
-
Żaneta Geltz – redaktor naczelna Magazynów Hipoalergiczni i Happy Evolution, które to rzucają całkowicie nowe światło na kwestię pochodzenia chorób, sposobów leczenia oraz zrównoważonego rozwoju. Tysiące wywiadów z naukowcami pokazuje bowiem, że nie ma zdrowia człowieka bez zdrowej planety, dlatego redakcja kładzie duży nacisk na zapobieganie zanieczyszczeniom żywności, środowiska, a w końcu – chorobom. Dlatego właśnie założycielka magazynów przekonuje do lokalnych i ekologicznych zakupów, które nie tylko wpływają na dobrostan rodziny, ale również polskiego rolnictwa i sadownictwa.www.hipoalergiczni.pl (magazyn do kupienia w Empiku).
-
Przedstawiciele partnerów honorowych Dnia Owoców
-
Zaproszenie do wspólnego zdjęcia
-
10:45 Dizzy Boyz Brass Band i utwór „Bo jak nie my to kto?”
11:00 Dzień Polskiej Borówki – przywitanie plantatorów, w tym rodzin uczestniczących w wyborach najmłodszego plantatora. Prezentacja pierwszych w tym roku owoców.
- Oficjalne Otwarcie Sezonu 2019 – degustacja dokonana przez najmłodsze dziecko w borówkowej branży
- Dominika Kozarzewska – Członek Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki
- Ireneusz Komorowski – Prezes Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej
- Zaproszenie do wspólnego zdjęcia11:30 Djazz Bys Brass Band – utwór „Bo jak nie my to kto?”:
▪ borówek
▪ malin
▪ truskawek
▪ porzeczki
▪ mini-kiwi
▪ jagody kamczackiej ▪ aronii▪ Konfitura borówkowa
▪ Przetwory z borówek (Polska smakuje)
▪ Konfitura niskosłodzona z czarnej porzeczki
▪ Nektar z czarnej porzeczki
▪ Przetwory z jagody kamczackiej
▪ Dżemy i konfitury z minikiwi
▪ Lody jagodowe (4-5 smaków)
▪ Smoothie z MiniKiwi w różnych wariantach smakowych
▪ Sok jabłkowy z minikiwi i z jagodą kamczacką
▪ Sok Biohaskap Vitality – Best New Product Award BIOFACH 2019 🤩 ▪ Soki z ekologicznych owoców truskawki, maliny, jabłka, aronii
13:00 Zakończenie część głównej
12:00 Prezentacja walorów polskich owoców jagodowych, pracy i sukcesów polskich plantatorów – prezentacje plenerowe, degustacje owoców oraz przetworów.
13:00 Prezentacja producentów, którzy wezmą udział w wydarzeniu Dzień Owoców:
- Nutracevit – Małgorzata i Marcin Jaszyk
- Zielono Mi Agnieszka Jarosińska
- Blue Haskap (jagoda kamczacka)
- Przetwórnia Owoców i Warzyw QFoods, Piaseczno
- Plantacja borówki Beata i Kazimierz Wasiak
- Gospodarstwo Ekologiczne Skarby Natury z Wrzosowa
- MiniKiwi Farm sp. z o.o. z Wolsztyna k/Poznania
- Tłocznia soków z owoców i warzyw Wiatrowy Sad (łódzkie)
- Good Lood z Krakowa
- Korab Garden sp. z o.o.
- Fundacja Promocji Polskiej Borówki (koszulki)
- Redakcja Magazynu Hipoalergiczni GELTZ MEDIA
14:00 Zakończenie część moderowanej
17:00 Zakończenie Targu
Miejsce:
Targ Śniadaniowy na Mokotowie – modne miejsce robienia zakupów i celebracji wspólnych śniadań. Dla ludzi praktykujących zdrowy tryb życia i stawiających na świeże produkty.
Skwer Imienia Grupy AK „Granat”
Jana Pawła Woronicza, 00-001 Warszawa www.targsniadaniowy.pl
uwielbiam borówki ,truskawki i porzeczkę i maliny kurcze ,aż żałuję ,że nie mam bliżej do Warszawy ale kto wie może kiedyś skusi się inne miasto ,w końcu warszawiacy maja tyle imprez ,że braku tej jednej nie zauważą ,ale serio z roku na rok coraz bardziej świadomi jesteśmy tego co mamy