Żaneta Geltz (ur. 4 marca 1974) – redaktor naczelna i wydawca Magazynu Hipoalergiczni. Właścicielka agencji GELTZ MEDIA, ekspert w dziedzinie marketingu, z wykształcenia filolożka i marketer.
Miłośniczka Skandynawii, badaczka zjawiska alergii, promotorka ekologicznego stylu życia. W 2013 roku odebrała wyróżnienie AS ODPOWIEDZIALNEGO BIZNESU za autorski pomysł Magazynu Hipoalergiczni, w uznaniu bezpłatnej formy profilaktyki alergii przy jednoczesnym zaangażowaniu w projekt osób z dysfunkcjami ruchowymi. Stworzyła miejsce, gdzie spotykają się eksperci, lekarze, naukowcy i osoby zainteresowane alergią, astmą, atopią, ale także wzmocnieniem swojej odporności. Wzoruje się na Danii, która przoduje w rozwiązaniach dla zdrowia.
Poszukuje inspiracji na całym świecie, by zaproponować polskim czytelnikom najciekawsze i najprostsze sposoby na unikanie alergii i długofalowe zdrowie. Felietonistka magazynów: Mistrz Branży, e!stilo, Yoga&Ayurveda, Go Organic!, prelegentka podczas kobiecych eventów (Babski Dzień, Mother&Baby, Dni Alergii, itp.).
Wspiera różne projekty i sama też tworzy crowdfundingowy, nonprofitowy projekt Happy Evolution, który zaowocował eBookiem “10 kroków do zdrowia, szczęścia i równowagi”.
Kim jest?
Ukończyła filologię angielską w Katedrze Kulturoznawstwa Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu (1995-2000), a podyplomowo Zarządzanie i Marketing, a także wiele szkoleń, w tym negocjacyjnych u Profesora Zbigniewa Nęckiego, a także z zakresu marketingu i strategii budowania marek u Philipa Kotlera i Scotta Bedbury.
Swoją pierwszą przygodę z biznesem rozpoczęła jako nastolatka pod koniec liceum, zarządzając okresowo firmą produkcyjną, zatrudniającą ponad 200 pracowników, pracującą na 3 zmiany, o zasięgu ogólnokrajowym. Praktykując w firmie MAKO poznała zagadnienia z zakresu strategii zarządzania przedsiębiorstwem, kierowania zespołami pracowników, z dziedziny księgowości, rozliczeń handlowców i dostawców.
Nauczyła się złotej zasady „Co masz zrobić jutro, zrób dzisiaj”.
Pracę związaną z budową marek rozpoczęła już na pierwszym roku studiów (1995) w księgarni językowej OMNIBUS, gdzie odpowiadała nie tylko za promocję najbardziej renomowanych oficyn edukacyjnych do nauki języka angielskiego i niemieckiego, jak Longman, Macmillan, Cambridge University Press, HarperCollins, Oxford University Press, Duden, Langenscheidt i wielu innych, ale także organizowała targi książki i spotkania z autorami książek i rektorami najsłynniejszych uniwersytetów na świecie. W latach 1998-2000 współtworzyła na zlecenie polsko-angielskiej spółki Joint Venture markę FERGUSON, zajmując się nie tylko materiałami promocyjnymi, znakiem graficznym i współtworzeniem projektów produktów, ale także komunikacją z dostawcami komponentów sprzętu cyfrowego z wielu krajów na całym świecie.
Przez ponad 10 lat (2000-2011) zarządzała duńską marką JELP jako zewnętrzna agencja. Prowadziła wiele działań związanych z certyfikacją produktów, selekcją składników stosownych dla alergików i poznała duńskie organizacje zajmujące się znakowaniem produktów, które nie zawierały w składzie substancji alergennych i kancerogennych. Uczestniczyła w kilkudziesięciu konferencjach medycznych i położniczych, podczas których poznała nietuzinkowych specjalistów, profesorów, lekarzy i ekspertów w dziedzinach alergologii, dermatologii, pediatrii, pulmonologii, neonatologii, immunologii, fizjologii, ekologii i wielu, wielu innych, jak choćby położnictwo, coaching, i tym podobne.
Po doprowadzeniu marki na szczyt, postanowiła zmienić profil swojej działalności (2011) i uruchomiła prace projektowe nad autorskim pomysłem serwisu internetowego dla osób z alergią i osób chcących alergii uniknąć.
Budując projekt serwisu informacyjnego jednocześnie wspierała agencyjnie duńską formację artystów – MALERIFABRIKKEN, a także platformę supermarketu online BDSKLEP (2011-2013). W latach 2012-2014 prowadziła starannie zaprojektowane działania Public Relations na rzecz duńskiej marki DERMA ECO, platform internetowych: MULTISHOP24.pl i OVERMANIA.pl w zakresie Copywritingu, Content Marketingu oraz rozwiązań graficznych i optymalizacyjnych. Promując marki i rozwijając firmy z branży eCommerce podejmowała współpracę między innymi z takimi podmiotami jak WESTWING, BABY’s SECRET, MAMAKLUB, czy ZŁOTE WYPRZEDAŻE, ale także dostawcami usług emarketingowych: DIVANTE, WEBDOCTOR, TRADETRACKER, BRAND24 i wieloma innymi.
Magazyn Hipoalergiczni
04.03.2013 r. uruchomiła serwis online Hipoalergiczni.pl, który w ciągu roku rozwinął się w kierunku działalności wydawniczej. Najpierw przez rok powstawały 4 wydania elektronicznego kwartalnika na urządzenia mobilne (2014), a od początku 2015 wydawane są w systemie kwartalnym drukowane Magazyny Hipoalergiczni w formacie torebkowym (19x24cm), po 100 stron każdy. Magazyn dostępny jest w salonach EMPIK, InMedio, Relay, Ruch, Świat Prasy, Discover Poland, a także w ogólnopolskiej sieci ekologicznych supermarketów ORGANIC Farma Zdrowia i Orkiszowe Pola.
Pełna oferta znajduje się w autoryzowanym sklepie online.
04.03.2014 r. stworzyła podwaliny projektu Happy Evolution w postaci 10-stopniowej metody powrotu do całkowitej harmonii w życiu.
04.03.2015 r. uruchomiła projekt crowdfundingowy na platformie wspolnyprojekt.pl i zebrała środki na projekt eBooka „Happy Evolution – 10 kroków do zdrowia, szczęścia i równowagi” przenosząc nie tylko model skandynawskiego, minimalistycznego, ekologicznego życia w harmonii ze sobą i ze światem, ale również wiele mądrych porad specjalistów i ekspertów, których gościła na łamach Magazynu Hipoalergiczni.
28.12.2015 r. wraz z kancelarią prawną Magdaleny Oczachowskiej rozpoczęła procedurę rejestracyjną w Sądzie Rejonowym w Poznaniu, by stworzyć Stowarzyszenie o profilu edukacyjnym Happy Evolution Global Association, chcąc szerzyć zakres działań poza lokalne ośrodki typu szkoły rodzenia, przedszkola czy uczelnie na forum światowych wydarzeń. Format stowarzyszenia pozwolił na włączenie się takich instytucji jak Urzędy Miast, Ambasady, organizacje NGO i inne placówki działające pro bono, o profilu edukacyjno-zdrowotnym.
Stowarzyszenie HEGA ma również ofertę dla przedsiębiorstw, które prowadzą działalność produkcyjną, handlową czy usługową, mających w planie wzbogacenie swojej działalności o obszar CSR i chcących przeznaczyć 1% podatku lub darowiznę na cele edukacyjne.
09.03.2016 r. uruchomiła sprzedaż bransoletek z naturalnego jaspisu, by gromadzić środki na rzecz druku eBooka Happy Evolution pozyskane od osób, którym idea wzajemnej edukacji na zasadzie społecznościowej inspiracji jest również bliska.

Happy Evolution zaprezentowano podczas debaty plenarnej na Dniach Alergii, Stadion Narodowy, fot. Michał ozdoba
Agencja Wydawnicza GELTZ MEDIA działa w obszarze mediów i komunikacji marek. Jest wydawcą Magazynu Hipoalergiczni, uczestnikiem globalnego projektu Happy Evolution oraz jest Patronem wielu pozycji książkowych z zakresu promocji zdrowego stylu życia, takich jak: “Alkaliczny Styl Życia” i “Alkaliczny Detox” Beaty Sokołowskiej, “ODstresOWNIK – Mała księga spokoju” Joanny Nogaj, a także wielu książek wydawnictwa VIVANTE: “Cukier cichy zabójca”, “Kokosowa kuchnia”, “Pij mleko, będziesz chory”, “Recepta na ból”.
GELTZ MEDIA prowadzi serwis www.hipoalergiczni.pl oraz realizuje produkcje filmowe relacjonujące wydarzenia i wywiady. Agencja rozpoczęła swoją działalność w 2003 r. jako firma doradztwa marketingowego pod nazwą “Geltz Consulting”. Od momentu powstania, agencja organizuje staże i liczne praktyki dla studentów, tworząc przyjazne środowisko dla rozwoju i wyrzutni utalentowanych, młodych ludzi, przyszłych przedsiębiorców. Kolejne etapy rozwoju agencji doprowadziły do wyspecjalizowania zespołu w zakresie tworzenia niepowtarzalnych projektów marek prozdrowotnych i bogatych w treści serwisów internetowych, wyjątkowo przyjaznych dla konsumenta.
Obecnie agencja oferuje usługi z zakresu komunikacji marek 360 stopni, działając jako zewnętrzny dział marketingu dla firm oraz profilowany dom mediowy w zakresie prasy prozdrowotnej i ekologicznej.
Współpraca
W 2015 zaproszona została do kapituły recenzenckiej Supermedicus, a także w charakterze ambasadorki platformy crowdfundingowej Wspieram.To, gdzie młodzi ludzie starają się pozyskać środki na realizację swoich pomysłów i rozwój biznesu.
W 2016 duńska organizacja AllergyCertified zaprosiła Żanetę Geltz, jako jedyną reprezentantkę z Polski, do udziału w obradach Jury, które dokonuje starannej selekcji najlepszych rozwiązań produktowych dla alergików na skalę światową. W 2016 r. obrady odbywały się w Kopenhadze, a w 2017 r. w Londynie.
Polski, największy serwis recenzencki dla rodziców Zabawkowicz.pl zaprosił ją do grona ekspertów, wybierających najlepsze nowości produktowe roku „WYBÓR RODZICÓW”, które są wartościowe i bezpieczne, a przy tym – objęte stemplem „Zabawka Roku”.
Nagrody
W 2013 roku, została wyróżniona w Wielkopolskiej edycji Konkursu „AS ODPOWIEDZIALNEGO BIZNESU”, w uznaniu bezpłatnej formy profilaktyki alergii jakim jest serwis online http://hipoalergiczni.pl/ przy jednoczesnym zaangażowaniu w realizację projektu osób z dysfunkcjami ruchowymi.
Życie prywatne
W 1995 poślubiła Marcina Geltza, z którym ma jednego syna. Pochodzi ze skandynawsko-holenderskiego rodu Draheim. Okazjonalnie referuje – na zaproszenie organizatorów zjazdów – koleje losów rodu, obok badaczy starszego pokolenia, biorąc udział w zjazdach genealogicznych, w których najstarsze zapiski rodowe datowane są na początek XVIII w.
Wielbicielka metaloplastyki, reliefów polichromatycznych, fotografii, architektury, muzyki fortepianowej, reżyserii Almodovara, Smarzowskiego oraz skandynawskiego, minimalistycznego stylu życia. Pożeraczka książek. Podróżniczka. Badaczka z powołania.
https://twitter.com/ZanetaGeltz
www.facebook.com/zaneta.geltz
www.quora.com/profile/Żaneta-Geltz
Witam, dziękuję za dość interesującą dyskusję w PR4 na temat chemii w otaczającym nas świecie. Warto zauważyć że ludzie propagujący życie „bez chemii” czasem wchodzą w ślepy zaułek bo proponują środki produkcji własnej, nierzadko z użyciem materiałów niebezpiecznych (nadwęglan sodu), alergenów (olejki eteryczne) albo po prostu słabo, nieskutecznie działające.
Sam zajmuję się sprzedażą i wprowadzaniem na rynek surowców chemicznych do produktów czyszczących. Jest tu wiele ciekawych możliwości, nie wszystkie są wykorzystywane, niektóre nadużywane zaś wszystko jest kwestią dawki (dosis sola facit venenum- to znamy już od wieków). Zwracam uwagę także na to, iż nie wszystko co naturalne jest dobre. Paradoksalnie, lwia część toksyn z naturywłaśnie pochodzi. Gdyby interesowały Panią szczegóły ze świata środków czyszczących, chętnie się podzielę. Pozdrawiam,
Mariusz Trzciołek, Biesterfeld Chemia Specjalna.
Bardzo chętnie porozmawiam, jestem podobnego zdania. Blisko 20 lat przepracowałam w chemii gospodarczej, więc mam podstawowe pojęcie na temat alergenów i niebezpieczeństw, o których Pan wspomina. Niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę. Podaję adres: zaneta.geltz@hipoalergiczni.pl 🙂 Czekam na wiadomość.