Za nami drugi etap projektu skupiającego bezkompromisowe rozwiązania przyjazne dla alergików, astmatyków, dzieci, a także dla osób z nadwrażliwościami na zapachy, substancje chemiczne czy elektrosmog: DOM ALERGIKA z odsłoną w Łodzi podczas targów Natura Food i beECO!
Koncepcja Dom Alergika to propozycja agregacji przyjaznych dla zdrowia rozwiązań oraz marek, które dbają o komfort osób tzw. „wrażliwych“ czy to na zapach, czy na światło, czy na pole elektromagnetyczne. Ale nie tylko!
Targi Natura Food i beECO w Łodzi okazały się perfekcyjnym miejscem dla odsłony kolejnego etapu projektu „Domu Alergika“, a mianowicie „Spiżarni Alergika“! Nie dość, że zespół showroomu miał szansę przedstawić koncept ponad dziesięciu tysiącom zwiedzających, to jeszcze poziom świadomości samych Gości zaskoczył wszystkich, jeśli chodzi o wiedzę z zakresu ekologii i jej przełożenia na zdrowie domowników. – Żaneta Geltz
W dniach 13-15 października podczas trwania jubileuszowej X edycji Targów Natura Food i beECO w Łodzi, Magazyn Hipoalergiczni i starannie dobrani Partnerzy projektu dokonali odsłony drugiego etapu projektu pod szyldem „Dom Alergika – dom bez kompromisów”. Pierwszy etap pt. „Pokój Alergika” miał swoją odsłonę rok wcześniej. Tym razem zwiedzający mogli zobaczyć:
- jakie produkty spożywcze powinny być w szafce z zapasami żywności ekologicznej
- co warto mieć w lodówce i pod ręką w kuchni alergika łakomczucha
- jakie środki czystości powinny zawitać w domu zdrowego minimalisty
- które rozwiązania antyroztoczowe są skuteczne
- jakie akcesoria mogą okazać się przydatne, a przy tym bezpieczne pod kątem alergii i astmy
Największym powodzeniem cieszył się punkt degustacyjny, gdzie można było próbować melasy z karobu, sery wegańskie, organiczną kawę i herbatę, a także nachosy cibora, które przypadły do gustu nawet małym dzieciom.
Rodziny były zainteresowane zakupem świeczek z eko soi, produktów do neutralizacji roztoczy oraz środków czyszczących. Chętnie również słuchali o sposobach na pokrycie materaca powłoką antyroztoczową, a także systemem służącym do oczyszczania powietrza, nie mniejsze zainteresowanie budził dywan z przeznaczeniem do prania w pralce domowej. Największą jednak sensację wzbudzało urządzenie do uprawy ziół, przypominające stację kosmiczną, na tyle dużą, że nawet Łódzka Telewizja Polska przeprowadziła krótki wywiad na ten temat.
Na zdjęciu: Davina Reeves Ciara, Żaneta Geltz, dr Danuta Myłek, Agnieszka Ławniczak-Janeczek
Davina Reeves Ciara ambasadorką!
Znana i lubiana aktorka Davina Reeves Ciara, która woli przedstawiać się jako Therapeutic Mama, okazała duże zainteresowanie bezkompromisowym rozwiązaniem, jakim jest koncept „Dom Alergika” i postanowiła wdrożyć polecane sposoby w swoim własnym domu z myślą o trójce swoich małoletnich dzieci. Kilkunastoosobowy zespół showroomu mianował gwiazdę Ambasadorką projektu „Dom Alergika”, a z ramienia Stowarzyszenia Happy Evolution Global Association – Davina Reeves Ciara otrzymała symboliczną koszulkę wraz z zaproszeniem, by dołączyć do grona bohaterów powrotu do równowagi: Happy Evolution Hero. Dotychczasowi bohaterowie to: Bartłomiej Topa, Agnieszka Cegielska, Kamila Szczawińska, Beata Sadowska.
„Mama lub ojciec dziecka, czy osoby, które usłyszały od lekarza werdykt „alergia“ lub „astma“ – stoją przed trudnymi wyborami podczas zakupów. Musielibyśmy wszyscy stać się toksykologami, czyli znawcami składników chemicznych, aby móc kompetentnie wybrać bezpieczne produkty.
Prawda jest taka, że zarówno w sklepie spożywczym czeka na nas ponad 13 000 sztucznych substancji dodawanych do żywności, jak i w drogerii, gdzie czyha na nas na pierwszym miejscu 26 najbardziej alergennych substancji na świecie w postaci środków zapachowych, obecnych w każdym niemal kosmetyku i środku czystości. A to nie koniec, gdyż wykładziny dywanowe, meble ze sztucznymi dodatkami z plastiku, farby ścienne, płyty kartonowo-gipsowe czy artykuły AGD z tworzyw sztucznych bardzo często zawierają groźny dla naszego zdrowia formaldehyd, który jest bezwonny i nawet nie wiemy, że go wprowadzamy do organizmu. A powinien nas martwić, bo jest rakotwórczy.
W grzejnikach wiszących na ścianach i zamontowanych pod oknami gnieżdżą się miliardy zarodników pleśni i grzybów, gromadzą się metabolity roztoczy kurzu domowego, a na te wszystkie zagrożenia jest jedna odpowiedź. Każdy z wymienionych obszarów ryzyka możemy zorganizować tak, żeby zatrzymać znoszenie do domu toksyn i alergenów i stworzyć warunki nieprzyjazne dla rozwoju niechcianych substancji drażniących. Już nie jeden astmatyk pożegnał się z napadami kaszlu dzięki nowym rozwiązaniom zaprezentowanym w naszym projekcie poprzez ekspozycje targowe oraz publikacje zamieszczone na łamach Magazynu Hipoalergiczni. A to niemal nic nie kosztuje, warto więc zainwestować swój czas i z uwagą nauczyć się nie kupować alergenów.” – mówi Żaneta Geltz.
Co nam oferuje „Dom Alergika”?
- rozwiązania wnętrzarskie bez alergenów
- zaopatrzenie domu w artykuły budujące odporność – nie tylko dla alergików
- zestawienie toksyn, których warto unikać, by redukować ryzyko alergii i astmy
- rozwiązania zdrowotne, np. sposoby na roztocza, oczyszczanie powietrza
- jak zaopatrywać się w produkty bezpieczne dla zdrowia – polecane certyfikaty
- biznes-mixer dla firm, oferujących produkty dla alergików, chętnych do współpracy
Bohaterów jest więcej
Partnerami projektu i jednocześnie bohaterami zmiany na lepsze są następujące podmioty:
Multishop24.pl, Alergsova, Green Farm, Bakra Natura, Zepter Therapy Air iOn, Lorena Canals, Croen Hypo, Water Wipes, Bdsklep.pl, Allergoff, Herbatint, Mami Candles, Agics Naturals, Api Food, Organic Farma Zdrowia, Alko-Pure i Nachosy Cibora.
Radzimy w wolnej chwili przeklikać wszystkie adresy, jeszcze takiej kumulacji zdrowia w wersji „creme-de-la-creme” mogliście jeszcze nie spotkać!
Na stoisku gościliśmy również przedstawicieli instytucji certyfikacyjnych, na przykład FairTrade – prezesa: Andrzeja Żwawę z Krakowa. Mieliśmy też przyjemność gościć Zwycięzców konkursu, który odbywał się wśród Uczestników wydarzenia.
Z rozwiązania pod szyldem „Dom Alergika”, jako pakietu bezkompromisowych rozwiązań chcą już skorzystać dwaj polscy deweloperzy, którzy na zasadzie licencji zamierzają proponować wyróżniającą się ofertę swoim wysublimowanym Klientom – zarówno prywatnym inwestorom, jak i podmiotom odbiorcom instytucjonalnym.
„Dom Alergika” to także miejsce edukacji i zabawy. W przyszłości projekt będzie rozwijany o kolejne pomieszczenia, których pokazowe aranżacje będą prezentowane podczas największych imprez targowych w Polsce. Zapraszani są Partnerzy, którzy są pewni swoich rozwiązań przyjaznych dla alergików i astmatyków, aby dołączyli do tej wyjątkowej, prozdrowotnej koncepcji. Kontakt: redakcja@hipoalergiczni.pl. www.domalergika.pl.
Spoko post.